Ulvespor og pannekaker

Vi har reist på fjellet!

 

 

La oss bare starte med det negative først: Jeg hater å pakke. Jeg vil faktisk sidestille det med kokt torsk, beinbrudd, og en tur til tannlegen. Gjerne på likt. Det strider liksom mot hver eneste fiber i kroppen, spesielt siden jeg er en notorisk anti-pakker.

Jeg planlegger ingenting og begynner helst å pakke rundt 20 minutter før avreise. Som gikk helt greit så lenge jeg var ungkar. Noe litt annet er det når man skal ha med seg en plutt og alt vi begge trenger for en vinterferie i fjellet.

Langrennsski, langrennsstaver, langrennsklær, langrenns- etc etc. Så er det innetøy og utetøy og kosetøy og badetøy. Ja, for denne ferien skal vi tilbringe på en hytte som mine foreldre har leid, og som seg hør og bør har den utendørs boblebad 🙂

Jeg var faktisk litt usikker på om plutten kom til å våge seg oppi stampen, for han har ikke vært noe stor badeløve tidligere. Men det gikk vel ikke 5 minutter fra ankomst på hytta til han satt med boblende vann til haka og smilte fra øre til øre.

Og da våknet badeløven i fattern også 😉

 


Bare en liten dukkert i snøfonna først 😉

 


Røddig 🙂

 

Og her skal vi tilbringe de neste dagene med min side av familien. Til alt hell og glede hadde en av mine nevøer bursdag i dag, så da ble det supermiddag med pannekaker og is.

Enda er bare halvparten ankommet, men i morgen kommer resten av kortesjen og da blir det haraball. For jeg kommer fra en stor familie der alle er født med mye energi og kronisk utestemme, så her kommer det til å bli skikkelig rusetreff de neste dagene. Og jeg gleder meg!

Ørlite skår i gleden at vi oppdaget det som ser ut til å være ulvespor på tomta! Det legger i hvert fall alle lokk på mine planer om å gå koselige kveldsturer for å se på stjernene og den type ting. Ja ja, så får man heller bli inne, fyre i peisen, dra på seg joggebuksa, finne frem ullsokker og briljere i brettspill. Helt greit det også 🙂

 

 

Burstags-barnet <3

 

/ Ulv ulv

* Følg Gråbeinhjerte på Facebook *

6 kommentarer
    1. Ut å se på stjernene, og hvis det er ulv, høre den ule! Naturopplevelse av de sjeldene!
      Hilsen finnskogs boer, som ikke er blitt oppspist 😉

    2. redd for ulv?? Håper ikke du har falt for skremselspropagandaen til sauebøndene.. tenk så heldige dere er. Tenk så spennende for unga å lære om ville dyr sånn at de ikke blir redde. Ulv er ikke farlig, gå ut og kos deg! 🙂 mest sannsynlig er det streifdyr som nå er milevis unna nå når det lukter menneske.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg