Vårflørt i det fjerne

Jeg vet at det er altfor tidlig å sprette champagnen, rive av seg jakka og løpe i saktefilm over en blomstereng med snoppen flappende i vinden som ørene på en hund med hodet ut av bilruta, men etter i går må det være lov å ta frem champagnen.

 

 

For da vi var på lekeplassen i går, skjedde det noe rart. Jeg tok av meg lua. Så hanskene. Så åpnet jeg jakka. Og jeg var varm! Solen stekte som på en middels sommerdag og jeg kjente varme i fleisen for første gang på over et halvt år. Og da slo det meg: Våren er på vei!

Pluttens bursdag har blitt en påminner om at nå snur det. Dagene blir lysere, dagene blir lengre. Sakte men sikkert, nå snur det. Det skjer hvert år rundt bursdagen til plutten og hans store dag har sånn sett blitt årets aller første vårtegn. Selv om det selvfølgelig er altfor tidlig å sprette champagnen, så er det fortsatt et fremskutt forvarsel om at årets beste årstid er på vei.

Enda kan det bli bikkjekaldt, nitten meter slaps og dårlig stemning, men uansett hvordan man vrir og vender på det: Våren er i anmarsj og det er seriøst den BESTE følelsen i verden! Å vite at man har den beste årstiden liggende og luske i horisonten, forsiktig flørtende i det fjerne – og jeg er avstandsforelsket.

Blomstrende blomster, kvitrende fugler, lukten av asfalt og lyden av gressklippere. En verden som våkner fra vinterdvalen og kommer sammen i perfekt harmoni. Vår <3

 

 

 

 

 

/ Ha en strålende ny uke 🙂

* Følg Vårhjerte på Facebook *

13 kommentarer

Siste innlegg