For alle oss med yoghurt på skjorta

Dette er en slags takketale. Til deg. Til oss. Til alle egentlig. Alle oss med yoghurt på skjorta.

 


(bilde: vixen.no)

 

For i går vant jeg prisen for Årets Livsstilsblogg på Vixen Blog Awards. En pris jeg aldri i verden hadde trodd jeg skulle vinne. Jeg trodde sånne priser gikk til dem med en livsstil som er både vampete og in. Moteriktig, sexy, freskt og aldri med et pepperkorn mellom tenna. Men så vant JEG! Og det gjør meg så utrolig stolt, fordi:

Livet som småbarnsforeldre er så absolutt en livsstil. Ikke en spesielt jet-set, lev i nuet, #onfleek, yolo type ting, men en livsstil. Som krever alt av deg. For det går ikke an å ta dette livet halvhjertet. Det er hvert våkne sekund av hver eneste dag og det er så utrolig mye mer krevende enn jeg synes småbarnsforeldre får credit for.

Kanskje synes andre at det er superenkelt, men jeg synes det er både krevende og skummelt å være foreldre. Det er et vanvittig ansvar og for en fyr som aldri har klart å holde en eneste plante levende i mer enn 3 dager, er det vanvittig skremmende. Jeg er ikke født den naturlige farstypen, jeg er yngst av fire søsken, jeg er utrolig selvsentrert, har nesten ikke empati og mesteparten av livet har jeg hatet barn. Og småbarnsforeldre.

Og det verste jeg kunne tenke meg før, var sånne folk som var en av gjengen, helt til de fikk barn og plutselig bare ble borte. Plutselig snakket om bleier på fest og nesten aldri ble på med på ting. Og så ble jeg den verste av dem alle. Og nå forstår jeg hvorfor.

Jeg sier ikke at det er for alle og jeg sier i hvert fall ikke at det er enkelt, men for meg er det meningen med livet, og det å kunne få dele av dette rare livet, fullt av gleder, bekymringer, frustrasjon og kjærlighet, med dere og i tillegg få anerkjennelse for det, det gjør meg bare så utrolig stolt. Og glad! Ikke bare for meg, men for alle oss.

For denne prisen mottar jeg så absolutt på vegne av alle oss med denne utrendy livsstilen. Vi som ofte må avlyse på grunn av syke barn. Vi som drar i butikken i joggebuksa, diskuterer bleiepriser på fest, lufter bikkja i crocs og alltid har minst én yoghurtflekk et eller annet sted på kroppen. Vi som står opp før utestedene stenger i helgene, vi som ikke kan være ute av huset mer enn to timer før vi begynner å savne barna, vi som har blitt de folka vi lovte å ikke bli.

Vi som plutselig har blitt anerkjent for å ha en livsstil som fortjener en pris. Vi småbarnsforeldre. Og det gjør meg så stolt, og det gjør meg så glad, og for det er jeg evig takknemlig.

Så tusen tusen takk <3

 

 

/ Med vennlig hilsen, ydmyk og lykkelig pappablogger (35)

* Følg Årets Livsstilshjerte på Facebook *

29 kommentarer
    1. Dere er bare så fantastiske og gjør det litt ekstra godt å være småbarnsforeldre❤️ Vi unner dere dette så uendelig mye💕 Er bare så forfriskende med en feelgoodblogg som ikke gir meg dårlig samvittighet for at jeg i dag igjen har på tight og ullgenser, og slett ikke fordi jeg har lyst til å trene, men fordi det funker så godt til å bygge lego på gulvet i😜

    2. Hipp hurra og gratulerer med pris – til deg og fruen! Jeg hadde aldri sett for meg at jeg skulle sitte og streame Vixen blog awards – men det var KUN for å se om dere to fikk pris! Du var min “folkets favoritt”, men komikerfrue var min gode nr. 2. Hilsen hun som “aldri” leser blogg (ha ha, Yeah right!)

    3. “Vi som plutselig har blitt anerkjent for å ha en livsstil som fortjener en pris.” Så fint skrevet. Men det er du som skal ha takk, for å løfte livsstilen frem! Og gratulerer så mye!!!

    4. Gratulerer! Den har du fortjent. Å lese bloggen din er som er friskt pust i lukta fra bæsjebleine. Nettopp det at du ikke føkker det til men sier det som d er. Du tar det vakre tilbake 🙂

    5. Altså.. dere tar livet av en hormonell,gravid småbarnsmamma her.. jeg grein i går da dere vant. Stod å jubla for meg selv på kjøkkenet mens jeg ryddet opp etter kveldsmatsøl og smuler på gulvet. Og griner igjen nå til denne teksten; så godt skrevet! I mine øyne har du fått gullepennen for mange år siden. Ingen skriver som du! Vel, kona di da;) hun er nokså nær. Hehe.. takk for at dere deler og skriver om det mest fantastiske som finnes! Dere er gull verdt!!:)

    6. Grattis til deg å konatil☺ Velfortjent☺ Og takk for at dere viser at hverdagslivet ikke er som en rosa blogg. Takk for at dere står frem med hvordan livet som småbarnsforeldre egentlig er. Takk for at dere viser at livet egentlig ikke består av høye drinker, et liv på spa, og oppdolla små kids i rosa kjoler. Elsker å lese bloggene deres. Gleder meg til hver kveld når junior har sovna og jeg endelig kan sette meg ned og lese siste innlegg.
      Hilsen sliten (men akk så lykkelige)alenemor som digger å krype inn i den grå joggebuksa etter arbeidsdagen slutt.
      Vær så snill; dere må aldri slutte å blogge 😘

    7. Å, så himla mye gratulerer!🤗
      Skjønner så godt hva du mener, da jeg selv var en av de som ikke var en barneelsker.
      Barn var æsj! Nå sitter jeg med 2 relativt store barn, ønsker nr 3…..og på toppen av kaka elsker jobben på SFO og har planer om å omskolere meg og studere til lærer. Yeay😜
      Er så morsomt å følge bloggen din/deres(seff følger jeg begge), og drømme seg tilbake til småbarnsårene med skrekkblandet fryd.
      Ønsker dere alt godt!

    8. Gratulerer så mye, dette var SÅÅÅÅÅ velfortjent for dere begge!! Kjenner meg så godt igjen i beskrivelsen, ikke så lenge siden jeg selv var på personalmøte og ei jeg jobber sammen med spurte om dattera mi hadde spist prim på brødskiva til frokost. Og der ser jeg ned på armen min og ser at den svarte t-skjorta ikke var svart på armen, men gul🙈😂 så hipp hurra for dere🎉🎉 og kjempefint bilde av dere forresten!!

    9. Tusen takk skal du og Christina ha! Det er dere som setter ord på hverdagen til småbarnsforeldre, og som kanskje gjør det lettere for andre å forstå vår livsstil 😄 Gratulerer så masse, velfortjent pris til begge to.

    10. Vel fortjent 🙂 småbarns livet er ikke en dans på roser. Takk for at du deler. Det er godt å se at en ikke er den eneste mer yoghurt på skjorten og som går i joggebukse hvor som helst <3 takk for at du får meg til å føle meg normal ^_^

    11. GRATULERER SÅ MYE😊 Både til deg og konatil! Dere er vakre og EKTE mennesker!
      Jeg har ikke noe oversikt over lesertall ol, og jeg skal prøve å komme til poenget uten å snakke andre ned. Men ta fotballfrue som eksempel, som jeg absolutt respekterer for jobben hun gjør med sin blogg. Selvom jeg ikke leser den lenger.
      Men hvor mange titusener lesere har ikke hun og andre lignende bloggere daglig? Samt hyppig medieomtale? Hvor mange av disse leserne er da ‘ekte’ lesere? Jeg tror at slike bloggere ofte har mye klikk fra folk som blir dratt dit av misunnelse og er ute etter å spre kvalme i kommentarfeltene.
      Du har virkelig greid å holde på og oppnå kosekrok tankegangen din rundt bloggen! Hurra for det😃
      Tenker at dere vinner to så fine priser som livsstil blogg og årets stjerneskudd er bra for samfunnet! Altså, er vi virkelig et steg nærmere ved å ta igjen den ekte hverdagen, som for oss aller fleste består av sko med sand i gangen, klær liggende på badet, litt støv i kroken der, yoghurt på høyre arm og gulp på venstre skulder😊 Det er i mine øyne helt perfekt at dere vant begge to, og dere fortjener det VIRKELIG!!!! Gratulerer igjen, og keep up the Good work!☺ gleder meg til å følge dere i forhåpentligvis mange år fremover☺

    12. Gratulerer så mye! Må si du er en flink pappa med nydelige barn og en helt fantastisk kone. Det er etter min mening en kristisk sak i dagens samfunn å få fram mannens rolle i barneoppdragelse og hverdager inn og ut med husgreier. Parforhold er et annet tema som få tør å ta opp men utrolig viktig midt opp i alt. Jeg leser bloggen din ikke så ofte men de gangene jeg var innom ble jeg kjempeglad for jeg ikke var alene i en evig stressboble av mann, barn og jobb. Lykke til videre. Hilsen,

    13. Gratulerer så mye til dere begge👍🎉Det var så fortjent!! Liker den ærlige, usminka og humoristiske bloggen til dere begge!
      Nyt prisen og god helg👍

    14. For et flott bilde av dere, og ikke minst vel fortjent til begge to!
      Jeg har også et spørsmpål hvor jeg lurer på hvor det er du og Christina finner deres inspirasjonsbilder til bloggen fra. Jeg kan så godt huske at en av dere la ut en link til dette nettstedet for en god stund tilbake 😊

    15. GRATULERER!!!!!!!! Såååå fortjent!!!! Du hadde fortjent alle prisene, men livsstilsprisen var også veldig passende. Du skiller deg sånn fra andre bloggere. Dette er ekte, LIVSNÆRT og naturlig! Dine ord og tanker og bilder reflekterer “hvermannsen”, og det er SÅ sunt for samfunnet å få dette jordnære fokuset, ta det normale tilbake!
      Godt skrevet innlegg, dette også – as always. Helt sant at dette livet krever mye mer credit enn det folk får. Og du bidrar til mer credit! Takk!!!!! (På vegne av en 3åring-mamma)
      Heia heia!!!! Jeg er evig fan! Elsker å kunne lese om tankene dine, for det er nesten alltid 100 % gjenkjennelig.

    16. Så utrolig fortjent!
      Du og fruen er helt rå,så ærlig og ekte, og vi småbarnsforeldre kjenner oss (eller eg i allefall)Så igjen i alt du skriver, alt fra gleder til frustrasjoner, har mang en gang ledd så tårene triller av det du skriver og sotte her for meg sjøl i sofaen og kommentert til det du skriver som om vi hadde en samtale 😂😂
      Er kjempe fan så håper du aldri slutter å skrive blogg, då blir eg lei meg 😆
      Og som en liten PS, vet Ikkje om du husker vixen i fjor men d var på min bursdag og eg hadde sagt på spøk til min søster(rockstarcharlie) at eg ønsket meg en hilsen fra deg 😂 og gjett om eg blei happy når d tikket inn en video meld på tlf 😂den er savet på backupen min og eg viser den kry fram til alle som vil (og Ikkje vil😂) se den, hihi 😎😎

    17. Gratulerer til dere begge..Det fineste med å være foreldre er når barnebarna kommer..DA forstår du hvorfor du holdt ut som forelder..Nyt livet og familien..Du vil få den største premien til slutt 🙂

    18. Hahaha! Selvfølgelig husker jeg det! 😀 Ah søren, jeg skulle spille inn en ny video i år, men fikk så forventningspress da Råkkstaaah kom med mobilen at jeg måtte ta meg en tenkepause og helt glemte å gjøre det etterpå. Rats! Da får det bli neste år, for da skal søsteren din til finalen! 🙂

    19. Dette… <3 <3
      Jeg er så glad for alt du skriver her, at du aner ikke. Som voksen mann uten exstensions, silikon, kjendisfaktor og sexappell som en grapefrukt, får jeg ikke mye gratis, derfor er jeg så utrolig stolt over hver eneste leser som ønsker å investere tiden sin her inne i vår lille kosekrok på nettet 😀

      Og det at begge vi vant en pris i år, synes jeg faktisk vitner om at bloggverden er på vei en ny og potensielt bedre retning. Ikke bare med våre priser selvfølgelig, men f.eks juryens ærespris til StyleConnection. Den synes jeg var så utrolig fortjent og et godt signal om hva man ønsker å se er av. Samfunnsengasjement og stemmer som løfter frem gode verdier 🙂 Snakker nå om Kristin altså, driver ikke og fremsnakker meg selv, haha!

      Dette ble litt rotete, ble bare så rørt av kommentaren din. tusen takk! :-*

    20. Helt enig med flere her.
      Vi får følge ekte og herlige mennesker, som viser oss med en snært av humor hvordan det egentlig er å være foreldre! 😀 Jeg har flira til tårene har fosset, jeg har også tørket tårer fordi jeg har vært rørt og nikket anerkjennende flere ganger! Vel fortjent til dere begge! Og så utrolig TØFT gjort av frøkna di å face frykten sin med stil! Gratulerer! <3

    21. GRATULERE!!! Dette var så fortjent til dere begge to. Du skriver såå godt! En fryd å lese. Superstas, keep up the good work!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg