Go´negl, Vixen og pappa-spa

Så var det endelig kvelden før kvelden! For i morgen er det på med finstasen og inn til hovedstaden for å prøve å vinne edelt metall i årets Vixen Blog Awards. Og jeg gleder meg. Skikkelig! Noe helt annet er det med Christina..

 


Herr og Fru øver seg på posing i presseveggen x-)

 

Jeg tror kanskje jeg gleder meg like mye som Christina gruer seg, og det er ikke rent lite! Stakkars jente, hun er så redd for å bli tatt opp på scenen at jeg synes oppriktig synd på henne. For jeg er en oppmerksomhetsvamp og har holdt nok taler og gjort nok tullball oppigjennom til å ikke bli så nervøs av slike ting lenger, men hun derimot.

Og det er så lite jeg kan si for å berolige henne. Min stemme teller liksom ikke når jeg selv ikke er nervøs. Jeg tror Christina må være den første finalisten som heier mer på sine konkurrenter enn seg selv, utelukkende i frykt for å bli dratt opp på scenen.

Bare én gang kan jeg huske å ha vært så nervøs selv. Det var første gang jeg skulle prøve meg på stand up. Å stå bak scenen og vite at man skal frem foran en fullstappet sal og prøve å overvinne dem med kjipe vitser man har skrevet selv.. å herregud. Jeg holdt på å dø og var bare millisekundet fra å stikke fra stedet i panikk, men så ble navnet mitt ropt opp.

Jeg tror kanskje det svartnet for meg, og da jeg kom til meg selv igjen, var det hele over. Og det hadde gått bra. Kjempebra! Gøy var det også, men jeg kommer aldri til å glemme hvor livredd jeg var på bakrommet. Og sånn har Christina det nå.

Og det eneste jeg kan si for å berolige henne er: “Æh, alle er redde” eller “De andre vinner sikkert uansett”.

På så måte gleder jeg meg egentlig bare til å bli ferdig med hele greia, for det begynner å bli litt slitsomt å måtte liste seg rundt på tærne. Skal innrømme at det hadde vært helt sinnssykt å våkne på fredag med en gullpenn i lomma, men jeg forventer overhodet ingenting. Dette er mitt fjerde år på Vixen og så langt har jeg ikke vunnet mer enn gnagsår og parkeringsbøter, så jeg har vel realistiske forventninger.

Jeg håper og tror og krysser både fingre og tær, men vi pappabloggere har ikke sånn kjempegod historikk i en prisutdeling primært tiltenkt de usannsynlig vakre og velkledde i motebransjen 😉

 


Fra i fjor. Vi snakker Jenny Skavlan, lissm.

 

Men med god hjelp fra frua, har jeg da i hvert fall fått kjøpt meg et raft antrekk! Det siste døgnet har jeg dessuten brukt rause doser go´negl for å prøve å redde de siste stumpene av hud og hår på fingrene. Jeg trodde jeg hadde sluttet å bite negler, men det viser seg at jeg lar min skjulte nervøsitet gå utover neglene 😉

Og for å virkelig smiske med dommerne, har jeg hatt en plan om å sove lange netter frem mot morgendagen, slik at ansiktet formelig gløder på finaledagen. Men det har jo ikke skjedd. Ikke på langt nær. To hostende barn har derimot sørget for at jeg ser ut som et kjederøykende esel. Men ingen fare, for jeg har en plan B!

For så straks dette innlegget er postet, skal jeg hive meg i badet. Der skal jeg ligge og trekke i lavendelduft og høre på rolig musikk og bli i ett med universet. Så skal jeg sove, og med litt flaks, og hvis jeg forsover meg ganske kraftig og begge barna på mirakuløst vis klarer å lage sin egen frokost og kjøre seg selv til barnehagen i morgen, burde jeg klare å prikke inn 15-16 timers søvn.

Det burde være mer enn nok skjønnhetssøvn til å overbevise dommerne om at 2017 får bli året da en pappablogger for første gang i verdenshistorien stikker av med en pris. Eller kona hans. Hvis hun tør da. Eventuelt får hun ta takketalen over Skype fra dametoalettet 😉

Men uansett hvordan det går: Det blir Oslo, det blir fest, det blir natt på hotell, det blir bacon til frokost og det blir haraball – og jeg gleder meg!!

Så vil jeg bare få si tusen takk til alle som har stemt! Bare det å komme til finalen i en slik kåring er vanvittig stort, så tusen takk for at dere har gjort det mulig. Jeg skal ikke legge skjul på at Christina akkurat nå fordømmer alle som har stemt på henne, men den pipa får nok en annen lyd på fredag 😉

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Beste parbildet jeg fant.. x-)

 

/ Gullpenn og bacon til frokost? Ja takk, veldig gjerne begge deler 😉 <3

* Følg Lavendelhjerte på Facebook *

12 kommentarer
    1. Stemt på dere begge! Dere er virkelig verdige vinnere, begge to! Krysser fingrene, for dere 👍 Beklager Christina 😂

    2. Må vel si at C så ut som one million dollar på d bildet av dere. Tenker at kanskje college genser og caps kan byttes ut til noe litt fiffere 😊🙈 uansett, bloggene taler for seg selv, flotters ! Lykke til 👍

    3. Du er en usannsynlig dyktig forteller og velkledd? Spør du meg så er det ingen som ser like kul ut som deg og fruen i matchende termodresser :D.
      Jeg håper du vinner årets gullpenn, det er særdeles fortjent! Og hvis du mot all formodning ikke skulle vinne, så håper jeg fruen kjøper en fin trøstepenn til deg.
      Oppdater på snapchat, er like spent som deg..
      PS! Kommentarfeltet på mobil er elendig 🙁

    4. “de usannsynlig vakre og velkledde i motebransjen” Jeg blir kvalm av dem alle sammen. Du har da et dypt innhold i dine blogger, krydret med din lune humor og innsikt i barnepsykologi er du den verdige vinner! Måtte den beste vinne: DU 🙂 Lykke til, og pass på å ta noen nye “parbilder” da, når dere er stasa opp for kvelden! 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg