Høstepler og kantareller

Tenk å være så heldig! Komme hjem fra guttetur og reise rett videre på søndagsmiddag til barnas oldeforeldre 🙂

Der borte oppdaget jeg noe ganske uventet: Jeg elsker flesk og duppe! Selve navnet “Flesk og dubbe” lyder jo ikke spesielt innbydende, men hadde noen fortalt meg at det i realiteten er ovnsbakt “bacon” med baconsaus og poteter, hadde jeg ikke spist annet siden jeg var 11. Dette kunne jeg seriøst servert i mitt eget bryllup. Nei vent, da måtte det jo blitt taco, men nesten da 😉

Etter middag og deilig eplekake til dessert, var det ned til den koselige nabodama for å plukke en stor pose med høstepler, som ganske garantert blir til eplekake eller smuldrepai senere i dag. For nå har høsteplene kommet for fullt og da gjelder det å smi mens jernet er varmt.

Men i går hadde naturen enda en godbit på lager, for på vei opp til bilen, med hendene fulle av høstepler, oppdaget jeg plutselig et lite lys på skoggulvet. Ikke stort, men akkurat nok til at jeg plukket det opp i sidesynet. Noe gult. Veldig gult, som gull nærmest. Kan det virkelig være?! Oooooh yes! 700 gram med deilige, vakre, sexy kantareller!

Og mens vi satt i bilen på vei hjem fra søndagsmiddag, med baksetet fullt av høstepler og kantareller, kunne vi raskt konkludere med at du kan si hva du vil om svensk sommer, men norsk høst er ikke helt borte den heller 😉

 

 

Tjuver i hagan!

 

Kvalitetstid 🙂

 

Det stakkars eplet så aldri hva som traff det.

 

Hello, lunsj 🙂

 

/ Og i kveld: Kake! 🙂

* Følg Eplehjerte på Facebook *

4 kommentarer
    1. Vrlille mann på tre og ett halt skulle ut av bilen for å tisse, da vivar på tur i sommer. Han er litt sjenert, så han ruslet bak en stor stubbe. S kom ramaskriket: MAMMA!!! KANTARELLER!!!
      Og det var det, faktisket par liter. Og han tisset kke på dem! De ligger nå forvellt og pnt merket med riktig finnernavn i frysen.
      Norsk høst er fantastisk. Om den bare ike hadde kuliminert i viteren. Den venner jeg meg nok aldri til.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg