Rare ting man finner i boden

I helgen gikk vi på et prosjekt som bare skulle ta en liten time, men som selvfølgelig har vokst seg altfor stor for en helg. Ta ut alt av boden, sortere, kaste, rydde. Høres jo enkelt og greit ut, men som det alltid er med sånne ting: Så snart man tar tingene ut fra hylla, vokser de i størrelse. Det er som om rot er en sammenpresset svamp, og med en gang man setter det på stuegulvet, vokser den seg stor og mektig.

Så nå har vi en stue man knapt kan gå gjennom, men det går da fremover, sakte men sikkert. Litt av grunnen til at det tar så lang tid å rydde i gamle ting, er at man må jo se gjennom hver eneste lille flik og veldig ofte stopper man opp i nostalgiske beretninger om svunne tider. Historier fra barndommen, røvere fra ungdomsskolen, den type ting. For det er så mye rart man finner når man roter i boden!

Men siden jeg har lovet Christina å bidra i malingen av gjerdet (ja da, satt selvfølgelig i gang med å male gjerdet samtidig med at vi skulle rydde ut av boden, slik at man er sikker på å ikke rekke noenting), så får jeg være rask og dele et par godsaker jeg har funnet så langt 🙂

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Et lysbilde fra 19 pil-og-bue med trekkspill og god stemning. Aner ikke av hvem, dessverre.

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Se på hu søte fjortisen da 🙂

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Fra den gang far i huset var en tøff og grønnkledd syltapp.

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Et mesterverk fra Christinas ukjente fortid som tagger og gangster bitch.

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Sorterer gamle malingsspann og skriver ned fargekoder. Fattern sin, det!

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Og i kategorien ting man virkelig aldri(!) vil få bruk for: Gamle bussbilletter.

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

En som har fått seg råflott, ny stol og greier.

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Daaaaaaaa <3

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Fra Christinas ukjente fortid som snauklipt partyløve 😉

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

… og fra min ikke fullt så ukjente fortid som lærerstandens skrekk 😉

 

/ Og enda er det ørten bokser igjen 😉

* Følg Rotehjerte på Facebook *

6 kommentarer
    1. Hahaha, nå måtte jeg le. Her har vi begynt å rydde kontoret. Da må alt flyttes ut i stua. Så er kontoret ferdig, men alt rotet fra kontoret har ekspandert og fyller stua som plastelina i en duplokloss. (Les: Det er OVER ALT.) Men hva med uteboden som skulle bygges da? Jodda, den er halveis ferdig, også var det den ene leveggen som bare er halveis malt. Også var det grunnmuren da, den skulle hatt litt mer maling, men vent, det var det staudebedet også da! Også var det rotet på stua da! Kanskje vi bare må ta det opp på loftet? Men da må vi rydde på loftet først, og da må vi ta NED kasser og sortere i stua, FØR vi får tatt opp kassene igjen og får OPP rotet fra kontoret.
      Kanskje bare sette rotet det på kontoret igjen. Ja. Det var lurt. Bli ferdig ute? Til helga kanskje? Sånn går nu dagan! Det ække bare dere!;)

    2. Herremin så gøye bilder! Håper virkelig dere har flere bilder som dette liggende.. For de vil jeg se (og lese om..) 😉 *krysser fingra for et eget innlegg med masse bilder av dere som unge og spretne* Tommel opp!

    3. Hahaha, det MÅ jo være mange som har det sånn! Ørten halvveise prosjekter som fyller gulv til tak 😀 Det er i hvert fall en god tanke å ha når huset står på hodet 😉

    4. Sorry altså, selv om det er gøy å finne gamle bussbilletter og annet dill, men jeg smeltet helt av Baby-Teo <3 Som min kjære mormor ville ha sagt; "Hællandussen!" Jeg tror jeg må få meg min egen Teo en dag 😀

    5. Kjenner jeg er ganske glad som ikke har rukket å bli eldre enn 20, når det kommer til hva jeg kan finne i fremtidige boder. Grøsser enda over den gangen jeg kom over en gammel dagbok.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg