Iskake, solkrem og grønnsaker

Jeg innser at vi koser oss såpass på ferie at jeg får starte med det negative.

Jeg kommer til å måtte jobbe overtid på kveldene her nede for å komme i mål med selvangivelsen. Dessuten har jeg en regning hjemme som har gått over fristen og kommer til å svi på pungen. Christina er småpjusk og sliten etter en lang reise, og plutten har blitt bitt av maur og har småsår over hele kroppen.

Selv snublet jeg i trappen med lillesnupp på armen i dag. Klarte å redde henne fra å deise i bakken, men sparket på meg en skikkelig flenge under foten. Dessuten måtte jeg legge igjen halvparten av sommerklærne hjemme, fordi jeg rett og slett har spist meg ut av dem. Og tidligere i dag hadde jeg latt kaffekoppen sto ubevoktet en stund og da jeg kom tilbake for å ta en sup, slurpet jeg i meg en kaffemarinert flue.

Men sånn bortsett fra det: Magisk.

Dagen har ikke gått med til stort mer enn kos og slaraffenliv. Utrolig hvor lite man rekker hvis man bare tar seg god nok tid. Mesteparten av dagen gikk med til å henge ut her “hjemme”, før vi besøkte min svogers foreldre for å låne barnevogn, se på grønnsakshagen, fortellere røvere, spise iskake og nyte livet i lange drag. Og det gjorde vi. Lenge 🙂

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Is it a bird? Is it a plane?

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Blåspraglet furudvask.

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Lett å få hjelp til å dekke på når det er søtsaker på menyen 😉

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Noen som gleder seg litt til å smake 🙂

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Sør-spansk spisskål.

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Langarmet stikkebusk.

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Improvisert fugleskremsel. Funket som juling, ble litt skræmt sjøl faktisk.

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Solbrent agurk.

 

Da barna endelig kom seg til sengs i kveld, tok det ikke mange minuttene for de sovnet som steiner begge to.

… nei vent. Alle tre 😉

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Mi esposa <3

 

/ En jueves yo corro rapido y come pescado!

Les også turens første innlegg: “Avreise, sitrontrær og tyggis”

* Sjekk ut Pappahjerte på Snapchat og Følg Pappahjerte på Facebook *

12 kommentarer

Siste innlegg