Sure fugler synger best!

Vi har sett Angry Birds på kino og her er dommen!

/ sponset innlegg

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

De populære og kjempesure fuglene i Angry Birds er tilbake, og denne gang på det store lerretet! Og siden jeg har brukt x antall timer på å kaste fugler mot griser fra mobilen, og i tillegg klart å få plutten hektet på spillene, måtte vi selvfølgelig få med oss førpremieren på kino!

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

 

Kjapt om handlingen: I Angry Birds-filmen møter vi Red, som har problemer med å styre sinnet. Og sånt liker man ikke på den skinnhellige Fugleøya der alle skal være glad og fornøyde. Men når en gjeng sleipe griser invaderer øya, stjeler alle eggene og setter hele fugleflokken i fare, får pipen straks en annen lyd.

Sammen med Chuck og Bomba må han sørge for å få eggene tilbake fra grisene før det er for sent. Og dermed er eventyret i gang!

 

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Helt ærlig: Jeg elsket filmen!! Ikke bare var det moro å kjenne igjen mange av karakterene fra spillet, men handlingen, dialogen, grafikken og lyden er fantastisk! Filmen er stappet med enkle morsomheter for barna, men som alltid i slike barnefilmer har også skaperne av filmen vært så elskverdige at de har lagt inn flere morsomheter som fyker rett over de små barnehodene og treffer oss voksne rett i lattermuskelen.

De norske stemmene er også helt strålende og her må en ekstra stjerne i boka tildeles Calle Hellevang-Larsen for stemmen som den gule turbofuglen “Chuck”. Hans stemme gjør den karakteren komplett og er nesten alene grunn nok til å gå og se filmen på kino.

Akkompagnert av fengende musikk, morsomme replikker og en gnistrende grafikk som ikke ligner grisen (pun intended), var dette en knallbra familiefilm jeg gleder meg til å se igjen!

 

 

Men det jeg likte kanskje aller best ved filmen, var at den holdt plutten i et jerngrep. Jeg hørte nærmest ikke en lyd fra ham gjennom hele filmen og hans umiddelbare kommentar etter rulleteksten, sier vel alt:

– “Kan vi se en episode til??”

Jeg tenkte jeg skulle være litt morsom og få en lengre kommentar fra plutten om hva han syntes om filmen. Jeg hadde funnet frem min indre journalist og kommet opp med mange smarte spørsmål, men akkurat som forventet, gikk den planen i vasken. For da jeg fant frem blokka og gjorde meg klar for å notere, oppsummerte han alt i én kort setning:

– “Den var grei, kul og morsom!”

Og uansett hva jeg prøvde meg på, viste han bare til tidligere avlagt svar. Sånn atte, takk for det, plutten, da burde den saken være grei.

Så hvis du også er ute etter en film som er grei, kul og morsom – gå og se Angry Birds på kino!

 

 

Angry Birds har norgespremiere på kinoer over hele landet 13. mai og anbefales varmt av plutten og fattern! Finn frem popcorn og smågodt, og gjør deg klar for en kjempemorsom familiefilm, med fart, spenning og dritsure fugler.

 

 

/ Skjegg og bacon!

Se trailer og les mer om Angry Birds

8 kommentarer
    1. Ååh, det burde du, den var knallbra 😀 Tror kanskje jeg likte den bedre enn ham, men det er ikke godt å vite, for han er knapp på ordene, haha! Men men, én setning er i hvert fall bedre enn hva han lirer av seg etter en laaang dag i barnehagen 😉

    2. Haha, jaaa skjønner den – dager i bhg kan være slitsomme og tøffe. Var i praksis for ikke så lenge siden 🙂 skal bli barnehagelærer så skjønner den.
      Ja, nei såg Jungelboken også har vi så mange filmer vi har tenkt å se skjønner du 🙂 og desverre ble ikke Angry birds på lista 😛

    3. Å så kjekt, er nesten litt flaut å si at den filmen har jeg utrolig lyst til å se! En av de beste fordelene med å ha fått barn er at jeg kan endelig se alle barne filmene jeg vil med god samvittighet. Bare dumt at småttingen fremdeles er for liten for kino, jeg får nok skaffe den på Blu-ray når den kommer ut i stedet 🙂

    4. Her har vi gledet oss veldig og etter anmeldelsen din gleder vi oss enda mer ☺ Har planlagt kinotur på lørdagen. Takk for innlegg☺

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg