Hipp hurra for Nora!

Gratulerer med 18-månedersdagen, jenta mi – det er nå det begynner 🙂

 

 

Det er egentlig ikke det at du er 18 måneder som er så rart. Det har ikke gått spesielt fort, jeg savner ikke den første tiden eller noe i den gata. Det er bare tanken på alt før det. Tiden før du i det hele tatt fantes. Tiden da jeg med største selvfølgelighet levde uten en av de viktigste personene i livet mitt. 33 år. Nå kunne jeg ikke levd en dag uten deg.

Du har lært meg så mye om livet, du er så tøff til å være så liten. Jeg tror ikke du kommer til å like å bli kalt lillesøster, for du er ikke liten. Du passer ikke inn i det formatet. Du ble født selvstendig og allerede nå tror jeg at du kunne overlevd fint ute i skogen i to uker alene med bare en lommekniv. Du er litt den typen.

Det er litt kjipt, for noe sier meg at du kommer til å flytte utenlands før du rekker å bli tørr bak øra, men jeg har ikke tenkt til å stoppe deg. Bare ikke tro at pappa ikke følger med, for det gjør jeg. Alltid.

For jeg er faren din og jeg kjente deg før du kjente deg selv. Jeg kjenner deg nå. Og jeg elsker deg mer enn du noensinne vil forstå. Vel, frem til du får dine egen barn i hvert fall.

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Denne dagen markerer også et skille, for nå er det slutt på måneder og uker. Nå er det bare halvår og år. Ingen som sier at barnet er nitten måneder. Og dermed er det vel også på høy tid å sette strek over babytiden en gang for alle. Du sluttet vel egentlig å være baby for lenge siden, du har vært en bestemt liten dame fra dag én. Fortsett med det.

For du er tøff som jern og det synes jeg er så kult, for du er jo egentlig bare en søt liten jente. Men det tror jeg ikke jeg skal kalle deg så altfor lenge, for da tror jeg du kommer til å tuppe meg i nøttene. Du er litt den typen. Du er ikke sterk til jente å være, du er bare sterk. Og jeg digger deg.

Så gratulerer med 18-månedersdagen, jenta mi – det er nå det begynner 🙂

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

 

 

Les også: Historien om da Nora kom til verden

* Heng ut med Pappahjerte på Snapchat og Følg Pappahjerte på Facebook *

15 kommentarer
    1. Hahahha
      vettu jeg jeg leste overskriften og bare ” HVORFOR sier alle småbarnsforeldre.. åå barne mitt er 19 måpneder, hun er 23 måneder. Hva skjer med og ikke si kidden min er 1.5ÅR eller 1år og 3 måneder..! men så leste jeg videre og der ja, der kom den.. fra nå av er kidden fremover år!!
      GRATULERE Med 18måneder Nora 🙂 fra nå av er du 1.5År!! 😀
      HIlsen barneløs, frøken som er oppgitt av og telle seg frem til hvor gammel kidden er etter bikket 14måneder! haha

    2. Grattis så mye 🙂
      Apropos dette “når 2 blir 3” og “når 3 blir 4” så har jeg i dag skrevet et steriliserende innlegg som kan hjelpe deg og A) ikke bli kalt drittpikk no mer og B) ehh.. Nei det var visst bare A..
      God kveld i stuen 🙂

    3. Kjenner meg igjen i det du beskriver .Jeg tror det å være “sterk” hører til navnet Nora 😉.Jeg har og en datter som heter Nora og hun er den typen som du beskriver din skjønne Nora. Hun er 12 nå og er klar for å erobre verden 😉😉.

    4. En ting er sikkert og visst, Nora er veldig lik mamma’n sin, så jeg skjønner godt at du gruer deg til hun blir eldre, hehe 🙂 Dere har fått hver deres “mini me” for eldstemann er jo veldig lik på deg. Kos dere masse med 18 måneders markering =D

    5. Haha, jeg vet ikke, det er bare en greie. Er vel fordi det er litt for langt mellom 1 år og halvannet. Skjer liksom så mye i den perioden at man trenger mer spesifikke detaljer enn bare “litt over et år-ish” 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg