Vi har fått oss au pair!

Jeg har alltid tenkt at au pair bare er for bortskjemte rikfolk uten vett til å ta vare på egen husholdning, men nå har vi endelig fått vår egen!

Klar til å bekjempe hybelkaniner og sure sokker!

 

Og jeg må bare få si: Det er så utrolig deilig! I et småbarnshjem blir det mye rot og kaos, og da er det bare så sinnssykt deilig å bare kunne la rotet stå og vite at vi har en dame som fikser det. Og til en billig penge også!

Jeg vet ikke hva man egentlig skal betale for sånt, men vi har i hvert fall presset prisen maks og får henne nærmest gratis. Og det synes jeg faktisk er helt greit, for hun snakker nesten ikke norsk og har helt sikkert ikke peiling på lønnssatser og avtaler uansett.

Det eneste som er litt dumt er jo at man blir både bortskjemt og lat av å ha en ekstrahjelp tilgjengelig. Ting blir liggende og slenge, for jeg vet jo at hun plukker det opp uansett. Og det er best for henne, hvis ikke kan hun vær så god se seg om etter et nytt hus å gjøre rent.

Det er jo selvfølgelig litt slitsom at hun ikke forstår norsk så godt, men der får både hun og vi ta kritikk for at vi ikke har kommet lenger med kommunikasjonen. Slik som når jeg for endte gang i løpet av en dag må rope ut: “Øy, gidder du å ikke kaste alle skjeene utover gulvet eller?” eller “NEI! Fy! Slem pike, ikke stikke fingeren inn i stikk-kontakten!”

Men men, det kommer seg nok med tiden. Hun fyller jo tross alt bare 1 år snart 🙂

 

Min lille au pair <3

 

/ God, ryddig mandag!

* Følg Aupairhjerte på Facebook *

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg