Ukas Gullkorn – Helt ute av telling

Det er sikkert en pedagogisk skivebom, men noen gullkorn er så ufrivillig søte at jeg ikke har hjerte til å rette på det…

 

 

3-åringen står ved bordet og teller lekeklosser. Setter dem på rekke og rad, en etter en. Jobber systematisk for å få på plass et ryddig system før han setter i gang.

Så begynner han.

En

To

Tre

Fire

Fem

Seks

Sju

Åtte

Ni

Ti

Elleve

Tolv

Tretten

Fjorten

Femten

Seksten

Søtten

Atten

Nitten

Tjue.

Tjueen

Tjuetoooo

Tjuetreeee

Tjuefire

Tjuefem

Tjueseks

Tjuesju

Tjueåtte

Tjueni

Tjueti

Tjueelleve

Tjuetolv

Tjuetretten

Tjuefjorten

Tjuefemten

Tjueseksten

Tjuesøtten

Tjueatten

Tjuenitten

Tjue…

– Ehm… Pappa? Hva kommer etter tjuenitten?

– Helt ærlig? Etter tjuenitten kommer en kos. Alltid.

 

Min lilla gosse <3

 

/ Den der får skolen ta seg av 😉

* Følg Tjuenittenhjerte på Facebook *

2 kommentarer
    1. Hehe, gullkornet fra påsken fikk meg hit, og nå fikk jeg meg en GOD latter! Dette var akkurat slik jeg lå en kveld, for snart 20 år siden, og jeg husker det soleklart enda. Jeg lå i senga og telte før jeg skulle sove, og skjønte ikke hva som kom etter tjuenitten, og måtte fortvila rope på pappa for å spørre hva som kom etter tjuenitten. Så morsom lesing med disse gullkornene 😀

    2. Haha, så moro! Det er jo egentlig bare ren logikk å tenke tjueti og oppover. Tenker meg om, sier ikke svenskene det? Ikke 2016, men tjuehundreogseksten? Aha! Det er de som ødelegger hele greia 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg