Alltid på en mandag

Jeg er ikke egentlig en sånn mandagshater altså, men seriøst: Er det ikke litt rart at ting alltid skal bajse seg på mandagsmårrakvisten? Hvorfor aldri på en tirsdag? Her i huset tror jeg ikke en eneste grøtskål noensinne har nærmet seg gulvet på en tirsdag, men på mandag? Da er det som om verden bare har bestemt seg. Du er trøtt og nå skal du få svi.

Hvorfor kunne ikke mandag vært litt mer som fredag? Litt sånn: “Halla kompis, mitt navn er mandag og jeg skal dra igang uken din med et smil. Her, ta deg en kaffe og en sjokoladebit, nu kör vi!”

Nei, mandag er mer som en klumsete bjørn som roter gjennom skapene dine og knuser alt den kommer over.

I dag var det oppvaskbørsten som fikk svi. Favorittkosten over alle, den som frua liker litt bedre enn meg.

Knekt. Drept mens den gjorde det den gjorde best. Vasket ut av en gryte.

Sånt blir det snapstory ut av 😉

 

 

 

 

Det er ikke det at jeg ikke kan kjøpe en ny altså, men hvorfor skjedde ikke dette i går? Eller i morgen? Hvorfor alltid på en mandag?

Som sagt, jeg er ikke egentlig en sånn mandagshater altså, men tusan heller.. noen ganger blir jeg litt i stuss 😉

Neste uke skal jeg lime fast alt vi eier, så får vi se hva mandagen finner på da. Da sender den vel ekstremværet “Randolf” for å oversvømme gårsdplassen her eller noe. Eller enda verre; tar knekken på kaffemaskinen. I så fall er det bare én ting å gjøre: Legge seg ned, innta fosterstilling og vente på tirsdag 😉

 

 

/ God ny uke, med eller uten oppvaskbørste

* Følg Mandagshjerte på Facebook *

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg