Alle fingre teller

/ inneholder reklame

Jeg synes det er helt greit å bruke nettbrett som barnevakt, men ikke som bestevenn, for alle fingre teller.

Jeg leste akkurat et innlegg fra Eivor “Lodgelady” Evenrud med en oppfordringe til å finne frem klossene og engasjere barn i fysisk lek. Som småbarnspappa kjenner jeg dette veldig på kroppen, for det kan være lett å gå på autopilot en søvnfull søndagsmorgen når youtube-maskinen gjør en hederlig innsats med å få tiden til å gå.

Les innlegget: Lodgelady.blogg.no – De små byggerne.

 

twtqLeRJfc

 

Selv om jeg er en stor tilhenger av at barn skal få prøve ny teknologi og utvikle seg i takt med tiden, er det selvfølgelig helt avgjørende at de også blir engasjert i fysisk lek. Selv om et nettbrett kan være både lærerikt og moro, er det ingenting som kan slå gleden av å komme seg ned på gulvet og leke med pappa. Spesielt med legoklosser! Jeg har ikke telling på hvor mange legotårn vi har bygd opp og revet ned igjen, men det begynner å bli endel.

Det høres jo elementært ut, men jeg tror det er lurt å ikke ta den fysiske leken for gitt. Hvis ikke risikerer vi å sitte igjen med en generasjon mennesker som senere i livet bare kan jobbe med pekefingeren. Og det er dumt, for alle fingre teller.

 

Kaptein Krokrygg hadde aldri respektert kanonen laget av LEGO Duplo, men det skulle han snart få angre. Varsko her!

Derfor jeg vil anbefale deg å sjekke ut filmsnutten under. Jeg har alltid vært glad i reklamefilmer som klarer å formidle et dypere budskap på en smart, nyskapende og inspirerende måte. Derfor synes jeg denne lille snutten er ganske genial.

 

 

Jeg liker den lille snerten på slutten som får deg til å stoppe opp og tenke etter. For selv om det helt sikkert finnes veldig mange gode piano-apper der ute, så skal det mer til for å spille piano enn å bare bruke pekefingeren på et nettbrett. Og det kan være greit for oss småbarnsforeldre å tenke over, for alle fingre teller.

Les mer og følg kampanjen: LEGO – Alle fingre teller.

 

/ Ha en fortsatt leken dag!

* Følg Pappahjerte på Facebook *

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg