Våkne opp til rosa skyer

Jeg våkner opp og det første jeg ser er en liten kropp. Står og ser ut av vinduet med store øyne.

Foran ham ligger himmelen badet i rosa sukkerspinn. Et slør av godterifarget glede drapert rundt hver en sky. Rosa, hvitt og blått, blandet med det knallgule fra solen. Et fantastisk fargespill.

Han står som hypnotisert, før han snur seg mot meg og sier:

– Pappa. I dag må du skrive et blogginnlegg som heter ”Våkne opp til rosa skyer”.

Så tar han telefonen min og knipser et bilde.

Så spretter han av gårde, jublende glad for realiteten som skyller inn over ham: Det er første juledag! Vi har stua full av nye leker!

Det er fri fra skolen, alt er stengt og det eneste vi skal gjøre er lek og moro. Fra morgen til kveld. Ny Lego, plastelina, bøker og spill. Hele dagen.

Da jeg var yngre, tenkte jeg ofte at første juledag var et skikkelig antiklimaks, for da var jo julen over og et helt år til neste gang. Men første juledag er jo den offisielle dagen for å kose seg med alt man fikk til jul!

Alt er stengt og ingen ringer på døra, verden er rolig og fyr i peisen. Bare å skli inn i joggebukse og myke sokker, og bli der hele dagen. Kan det bli bedre? 😊

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg