Tilbake i parterapi

Jeg må innrømme at det så stygt ut en stund. Først fikk jeg meg ny jobb, så kom førjulstiden, så kom jula og så kom nytt år med ny jobb og mangel på rutiner.

Plutselig hadde vi liksom ikke tid til å prate sammen lenger. Bare hurra meg rundt med unger som skal kjøres hit og dit og en hverdag som går i ett fra god morgen til god natt.

Og jeg kjente at det føltes dårlig.

Vi hadde kommet inn i en god rutine med å møtes én fast time i uka for å spille inn podcast og få parterapi på kjøpet. For det sies at «I et forhold er kommunikasjon nøkkelen til både problemet og løsningen» (terapivakten.no) og podcasten har liksom blitt vår ukentlige parterapi.

Der kan vi prate, le og fortelle røverhistorier uten å bli avbrutt av barn eller verden. Bare sette verden i flymodus og prate sammen. Og jeg digger den ukentlige lille kvalitetstimen der. Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen; å spille inn podcast med partneren sin må være den beste formen for gratis parterapi.

Selv etter 9 år som kjærester oppdager vi stadig nye ting ved hverandre og kommer på historier vi aldri har fortalt før. Denne uken delte jeg for eksempel for første gang en ganske klein episode fra tiden da jeg jobbet i det famøse «horestrøket» (nå Kvadraturen) i Oslo.

Christina kommer alltids opp med noe nytt hun er livredd for i spalten «Ukas frykt» (hello nervevrak), men så prater vi oss gjennom det og vips så er det ikke så skummelt lenger.

Jeg elsker også når Christina drar på med full latterkrampe, og går fra søt liten kone til en kneggende engelsk fullblods.

Så etter en altfor lang juleferie på hele 8 uker føltes det FANTASTISK å endelig være tilbake!

Og jeg må bare si: Tusen tusen tusen takk til alle som har mast på oss ❤️

Hadde det ikke vært for alle dere som har sendt oss meldinger, mailer, kommentarer og snapper om hvor det blir av podcasten, er det ikke sikkert vi hadde fått ut fingern. Men nå er fingern ute og den skal IKKE inn igjen på en stund 😄

Episode nr. 45 av Gjesterommet: «Ny jobb, horestrøk og el-sparkesykkel» finner du her:

  • Spotify
  • iTunes
  • Søk opp «Gjesterommet» i din podcast-app
  • Eller hør den her på bloggen. Klikk 👇

 

// 2020 – nu kör vi!! 😄🎉

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg