Sulten som en gravid kvinne

Da jeg våknet i dag, følte jeg meg nesten gravid. Ikke fordi magen sto som en badeball, men fordi jeg hadde så sinnssyke cravings etter én spesiell matrett: Brødskive med leverpostei.

Kjente det med én gang jeg våknet. Leverpostei! Nå!

Så da var det rett opp på butikken for å kjøpe ferskt brød og leverpostei. Det skjer sånn cirka én gang i året, og på den dagen kan jeg spise et nærmest uendelig antall brødskiver med leverpostei uten å gå lei.

Det rare er at til vanlig så spiser jeg egentlig ikke så mye leverpostei, men på denne ene dagen kan jeg spise et helt årsforbruk.

På dager som denne, skjønner jeg litt hvordan sultne, gravide kvinner har det. Skjønner hva det vil si å ha en merkelig “craving” som ikke lar seg stanse.

Så langt i dag har det gått med et halvt brød og flere bokser ovnsbakt leverpostei, og enda er det kveldsmat igjen 😆🙈

Men så, i morgen er det helt sikkert over. Og et års tid til neste gang. Ikke mer leverpostei, tjukken.

Rart? Ja, veldig rart. Men andre har helt sikkert rarere ting for seg. Jeg har jo hørt om gravide damer som blir fysne på både murpuss og viskelær, så på gravid-skalaen blir abnorme mengder leverpostei helt sikkert ganske normalt.

Men nå må jeg runde av – på tide med en matbit 😆

// Gimme gimme gimme a leverpostei after midnight 😍🍞

P.S. Har du noen merkelige cravings?

11 kommentarer
    1. Kroppen sies å merke når den trenger noe – så kanskje du har jernmangel?🙈
      Og majones på? Den var ny! Ekstra fetende da 🙉

      1. Har du aldri sett den kombinasjonen før? Jeg er…i sjokk…tror jeg…

        Tror aldri jeg har spist leverpostei uten majones før, sånn bortsett fra når jeg bytter ut majonesen med rødbetsalat (som i bunn og grunn er rødbeter i majones). Kanskje en liten overdrivelse siden det kan forekomme at det er agurk eller sylteagurk på leverposteien uten majones, men det skjer ikke ofte 🙂

        Må bare si det, ELSKER at vi er så forskjellige! At internett kan få oss til å forstå at det som er helt vanlig for noen er helt nytt for noen andre 😀

        1. Haha! Love it 😄
          Rødbeter på leverpostei er fantastisk godt ja. Jeg sverger til smør under også, men innser at det kanskje ikke er for alle ✌️

      2. Æh, litt fett er jeg ikke redd for. Blir ikke feit av å spise fett, blir mett av fett. Sukker derimot.. Men det er kanskje en helt annen debatt 😆
        Men takk for tips om jernmangel. Det skal jeg følge opp!

    2. Når jeg var gravid så måtte jeg ha rosenkål med brunsaus….. Spiste det opp til 5-6 ganger om dagen! Syns det toppa seg, når jeg drømte at en dinosaur og batman kom for å stjele skåla mi med rosenkål, men det hadde ikke noe å si, for jeg var en super ninja……. xD

    3. Prøv avocadoskiver på leverposteien, men et lite dryss pepper!
      Garanterer at dere blir hekta!
      Høres rart ut, men er en nydelig kombo.

      1. Uuuuh, det hørtes spennende ut! Elsker jo avocado, så det skal jeg prøve. En av mine favoritter er for øvrig knekkebrød med avocado og et dryss sitronpepper. Nyyydelig 😄

    4. Høygravid, og må ha kaviar her… forøvrig skal du være glad du er mann. Bekkenløsning fra H.. og klarer knapt å gå på beina. Magen er så stappa med baby at jeg knapt klarer å få ned en smule med kaviar på. Når jeg først har fått det ned sparker babyen det opp igjen, så jeg går rundt med kaviarsure oppstøt resten av dagen 😝
      Aldri mer… 🙈

      1. Aj aj aj, høygravid OG kaviar. Tøff hverdag! Innser jo nå at det kanskje er litt overdrevent å si at jeg vet hvordan dere gravide kvinner har det, haha!
        Klarer ikke helt å lese av kommentaren om du mener at du aldri skal være gravid igjen eller om du aldri skal spise mer kaviar, uansett: Lykke til med resten av svangerskapet og det kommende livet som småbarnsmamma! Du har så mye å glede deg til!! 😍

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg