Stolt lillebror!

Søsteren min har alltid vært irriterende flink. God i alt, pliktoppfyllende, snill, flink og ålreit.

Og jeg var hennes irriterende lillebror. Frekk, bøllete og klassens klovn.

Som barn var vi ofte i tottene på hverandre, som barn flest, men for det aller meste var vi perlevenner. Mange av mine beste barndomsminner er av artige ting vi fant på sammen.

I ungdomsåra var vi forskjellige som epler og banankake. Hun var flinkest i klassen, jeg var mer på rektors kontor enn rektor selv.

Hun spilte fløyte i korpset, jeg var mest opptatt av triksekniver og gangster rap.

Men nå som vi begge er voksne småbarnsforeldre, forstår vi hverandre som aldri før. Hun er opptatt, jeg er opptatt, begge er vi slitne som rumpepinner.

Vi bor et stykke fra hverandre og møtes ikke sånn helt uten videre på butikken. Det blir med bursdager, ferier og den slags.

Derfor synes jeg det var så utrolig kult da hun spurte om jeg ville se henne spille live i Larvik i helgen med bandet sitt. Jeg har ikke rukket å se dem spille enda, så det var jeg selvfølgelig supergira på!

Og hva slags musikk spiller de, sier du?

Rolige fløyteballader? Nei.

Lavmælt blues? Nix.

Utagerende jazz? Niet.

Vi snakker faktisk irsk folkemusikk!

Og det synes jeg er så kult, for jeg ELSKER irsk musikk!!

Det er en kjærlighet som strekker seg rundt 15 år tilbake i tid, til den gangen Hanne og gubben bodde i Irland. Jeg var så heldig å få besøke dem der nede og forelsket meg helt i landet, folket, naturen og musikken.

Derfor var det så fantastisk moro å få se et ekte irsk band på scenen, med min søster i staben!

Bandet heter The Belfast Lads, og dette er ikke en gjeng med rufsete pubmusikanter som spiller for en øl, men drivende dyktige, profesjonelle og hardtarbeidende musikere med en lidenskap for irsk folkemusikk.

Og jeg digga det <3

Mens jeg sto gjemt blant horder av dansende og jublende mennesker, slo det meg: Fy fasan, så stolt jeg er!

Jeg ville bare prikke alle på skulderen og si: ”Hei du, det der er storesøsteren min!”

Bandet spilte en god blanding av up-tempo danselåter som fylte gulvet, men også noen rolige slagere.

Og jaggu hadde de fått med seg to kjempeflinke jenter fra Sound-Irsh Dance Company til å riverdance foran scenen!

Alt i alt var det en fantastisk opptreden full av trøkk og et minne for livet for en stolt lillebror.

Søsteren min er rockestjerne 🙂

OBS! Leter du etter et band til firmafest, julebord, bryllup, konsert, festival eller lignende? Sjekk ut Belfast Lads! Rådyktige folk som nærmest garantert vil fylle dansegulvet 🙂

–> Sjekk ut Belfast Lads på Facebook

Eller klikk på infoboksen under:

Belfast Lads

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg