Sommerdekk og vårlykke

Det er det sikreste av alle vårtegn. Av med vinterdekkene, på med sommer. Gjort på en lun vårkveld med sol i fleisen og optimisme i lufta.

En arbeidsoppgave jeg har gått fra å hate til å virkelig elske!

For hva kan vel være bedre enn å gjøre litt karslig arbeid som gir et endelig bevis på at nå ER faktisk sommeren på vei?

Krokus, fugler og feiebiler kan nemlig være misvisende. Krokusen kommer for tidlig og brått begraves den i en meter med snø. Fuglene kan bare være vårkåte og plystre alt for tidlig.

Men når vinterdekkene går av og sommerdekkene kommer på, da er det vår.

Og som en liten digresjon: Det er så ekstremt stor forskjell å skifte fra vinterdekk til sommerdekk, enn omvendt. For når man står der i garasjen og hutrer og fryser en sur oktoberdag og vet at nå er vinteren på vei, da står ikke latteren like høyt i kurs. Ikke for en vårperson som meg, i hvert fall.

På en dag som denne derimot, en fremskutt sommerdag med t-skjortevær og trær som blomstrer og naboen som plystrer og en verden klar for solens halvår, ja da skyter hygge-aksjen til værs.

Og så er det litt koselig også da, at dette har blitt min og svigerfars greie. For alle dekkskift utfører vi sammen, på bilverkstedet til broren hans. Jobber på og småprater, mens hjulboltene flyr og dekkene skiftes i så radig tempo at selv de halvnakne kalenderdamene på veggene lar seg imponere.

Så nå, kjære leser, nå er det vår.

Nå kan feiebilen, fuglene, is og grønske på knærne bare komme 😊☀️

/ Ha en fantastisk ny uke! 😄

7 kommentarer
    1. Huff, dette minner meg bare på at jeg ikke har fått skiftet dekkene på bilen min enda 🙈

      Kom forresten til å tenke på noe her om dagen. Skulle veldig gjerne hatt en oppdatering på hvordan det går med alt du sådde for en stund siden 😄 Har lyst å prøve selv, men ville først se hvordan det gikk for deg og husker ikke hva de du reklamerte for het igjen 😊

    2. Bra jobbet! Nå kan bare sommeren komme. Håper du gikk inn å chugget en liter cola etter arbeidet. Det pleier jeg å gjøre etter å gjennomført bildekkskift. Min beste chuggetid på Pepsi Max 1 liter er 2 minutter. Hva er din tid eller hvor lang tid tror du at du bruker?

      1. Haha! Genialt. Hvor lang tid jeg bruker på å styrte 1 liter Pepsi Max? Asså, er det lurespørsmål? Alle vet at Pepsi Max kun selges i 0,5 eller 1,5 liter. Hvis vi blir enige om mengden, tar jeg utfordringen 😁👊

        1. Hahah, heftig at du tar utfordringen. Du kan chugge 1,5 liter Pepsi Max/ coca cola.
          Gjerne gi en tilbakemelding om du grier det og eventuelt tid.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg