Snøfall-sladder: Episode 4

Mens Winter øver på hanemarsj og Pil går en konteeksamen i møte, begynner mystiske ting å røre seg i Snøfall.

 

 

Til nå har jeg vært litt opptatt av å oppsummere alt som har skjedd i episodene, men fremover må jeg fokusere mer på spekulasjoner, tanker og teorier. Handlingen ser dere jo selv og hvis jeg ikke skal ende opp som Luna må jeg holde fokus på det som er viktig. Og det… vent nå litt. Når jeg tenker meg om: Har vi egentlig noensinne sett naskenissene?

Er det egentlig noe som heter naskenisser, eller har det bare vært barna til Gjertrud hele tiden? Vi så jo en nisse utenfor kvisthytta på tampen av episode 1, men det er jo ingen som har sagt at det faktisk er en naskenisse. Vi kan ha blitt lurt til å gjøre en logisk antakelse. Jeg bare hiver det ut der. Den grønne alven kan være noe helt annet enn det vi tror. Dermed kan også naskenissenes forbrytersyndikat være oppløst en gang for alle.

Min kjære søster har gjort meg obs på at musen Sol har egen temamusikk, musikk som kan minne om Winters temamusikk da han en gang i tiden hadde tafset på slemmesteinen og blitt besatt av Dunkel. Selv synes jeg musikken gir klare assosiasjoner til Harry Potter-universet, som nok en gang leder meg til å tro at musen er en person, forkledd som mus. Men hvem? Tidligere toppblogger Anna Rasmussen? Det norske rapfenomenet Musti? Eller kanskje den tidligere italienske statsministeren Benito Mussolini? Takk for meg.

 

 

Men okei, vi har fått bekreftet at Luna jo faktisk ER Nattens Dronning. Og med tanke på at denne boken fremstår som en slags dramatisert selvbiografi: Hvem er da Leo? I følge Yndis ser han ut til å være erkeskurken i boka, som nå også Stål har kastet sin elsk på. Tenk at det måtte en god bok til for å få ham til å slutte å prompe.

Og så er det nå en gang så at det er med prompene til Stål som det er med testresultatene til Pil: De stinker. Han sliter massivt og jeg holder fortsatt på teorien om at trekløveret kommer til å gjenforenes denne sesongen. Hvis ABBA kan klare det etter så mange år, kan jaggu meg de klare det også.

Angående Selma, la oss ta en svipptur til VU. Og før jeg sier noe som helst her, hvilket årstall snakker vi egentlig? For i VU snakker de i slitne fasttelefoner, kjører i gamle biler, henger ut i antikvariske antikvariat og kler seg som på 80-tallet, mens i Snøfall har de high tech sledesimulator og gode greier. Samtidig vet vi at det er den samme tiden på grunn av Albin og Selma og alt det der, men likevel synes jeg det er rart.

Men ikke halvparten så rart som episodens avslutning. Når Tøff-Tøff kommer med dagens siste brev, får vi vite at Elise ønsker at Noah skal få et håp til jul. Noe som lyser for ham i mørket. Hva skal det bety? Og dessuten: Jeg trodde Julius bare kunne gi ut materielle ting som motorsag og lilla rulleskøyter! Noen MÅ jo ha ønsket seg fred på jorden tidligere, så er han allmektig eller ikke? De julekulene må dessuten være fylt med noe utrolig avansert AI-teknologi, som klarer å tyde brevet fra Elise bedre enn Julius kan. Han bare blåser i vei, lykkelig uvitende om hva julekulen selv vil komme opp med. Virker jo en anelse uforsiktig, men så stikker jo kulen også av i det han glemmer å lukke ønskeboksen. Eksploderer og flyr av sted, som en opprørsk Tingeling på rømmen. Så åpner den opp en portal til en annen dimensjon, og borte var´n. Hva i all verden er det som skjer?

Og dette “lyset i mørket” som Elise ønsker. Kan det være hunden Casper? Eller blir det for enkelt? Noah begynner jo helt innlysende å tro litt på nisser og dessuten virker han litt småforelsket i Selma, samtidig som moren hans nå reiser bort, så kan det være lyset? Altså at kjærligheten er lyset i mørket?

Eller VENT NÅ LITT!!!! Alle her på bloggen og Facebook har snakket så mye om at Luna betyr måne og at musa heter Sol. Og hva er det som gir lys i mørket? Sola, vel! Ja ja ja, nå er vi inne på noe her! Akkurat hva, vet jeg ikke, men det er noe!

Og jeg skal forlate dere med en siste godbit. Jeg har nemlig googlet disse magnetiske steinene som Elise deler med Noah. Ikke bare er Magnetitt ekte, men hør på dette: “Magnetitt er en sterk stein for manifestasjon, og hjelper deg til å tiltrekke deg det du ønsker mest, inkludert både ønskelige situasjoner og mennesker” (kilde: sariel.no).

Så hva tenker vi om det??

 

 

//Snøfalls mesterdetektiver, foren eder! 😄

P.S. Gikk du glipp av gårsdagens innlegg? Les Snøfall-sladder: Episode 3

12 kommentarer
    1. Elsker at du er tilbake og kommenterer snøfall!
      Jeg er også veldig forvirra over hvilken tid vi er i.

      1. Tusen takk for det, Emilie! Så utrolig hyggelig å høre! Nå ble jeg nesten like glad som Julius her 😀
        Må jo innrømme at det er fantastisk moro å være tilbake og kunne diskutere spinnville Snøfall-teorier med dere igjen 🙂

    2. Altså. Kaster ut en brannfakkel. Hva om Sol (en TREDJE SØSTER) forsvant gjennom portalen i antikvariatet, ble utsatt for en eller annen mørk magi i Hagen og ble forvandlet til en mus. Luna dro etter for å finne søsteren men ble værende fordi hun ikke får forvandlet Sol tilbake og heller ikke finner en portal hjem. Elise blir værende i VU uvitende om hva som tar så lang tid, men har vanskeligheter med å forholde seg til antikvariatet som de pleide å dra til med sin mor – altså kanskje Ruth sin kusine?

      Eller en helt annen vinkling på forholdet mellom Ruth og Elise: Elise har ingen søster og Ruth kan ha adoptert bort et barn da hun var ung?

      Eller (2) en vinkling til: kan Albin ha hatt en søster?

      1. Assså!!! 👏👏👏👏
        Den første teorien der er så spennende at du nesten burde startet din egen blogg med spekulasjoner! 😄 Her MÅ du være inne på noe! Og hvis ikke, burde skaperne av Snøfall lagre nummeret ditt neste gang de trenger et plott.

        Har også vært inne på tanken om at Elise kan være søsteren til Albin. Eventuelt datteren, men da er hun plutselig storesøsteren til Albin. Men igjen, hvis hun var søsteren til Albin, så ville vel Julius reagert da han leste navnet hennes. Kanskje. Hmm..

        Men oj dæven! Der kom jeg på noe selv! Har lurt litt på dette med navnene og nå fikk jeg en banebrytende tanke! Mer om det i kveld 🙂

    3. Er så godt å lese at flere synes Snøfall er så magisk🥰 Jeg tror det skjer et eller annet med eller rundt de brevene som Luna ikke arkiverer, og bare putter i skapet….
      For det virker som om aktiveringen av de er veldig viktig.

      Koselig å se deg tilbake i bloggverden igjen😊

      1. Tusen takk for det, Bente! Veldig hyggelig å være tilbake igjen, spesielt når man har verdens triveligste lesere 🥳
        Noe må skje med de brevene ja. Men hva?? Kanskje hun brenner dem og noe skumle greier oppstår? Uuuuuuhhh… vent nå litt. Nå kom jeg på noe. Sparer det til i kveld 😀

    4. Jeg tror Luna kjenner litt på skyldfølelsen over å ikke ha arkivert brevene, men hun skal jo bare skrive ferdig boken først i ren Albert Åbergstil. Men hun kan ikke vente så mange dager, før hun starter med arkiveringen heller, for med tanke på hvor mange brev som kommer hver dag, så vil det skapet bli fullt rimelig kjappt. Kansje samvittigheten til Luna har kommet frem som en skytsverge iform av en mus?

      Naskenissene hører vi og ser rett som det er i hagen. De hjalp jo Amina med å få de eplet som hang høyest oppe. Men kansje de er som noen nymotens fjøsnisser?

      Og har Yndis så lite å gjøre i Snøfall, at hun må beskjære buskene i hagen? Om jeg ikke tar feil, så hadde vel hun nesten Winter “på si” i første sesong, men det er ikke alltid det er greit å ha en ekstra for å si det sånn. Du vet hva du har, men ikke hva du får.

      Og så stakkars Pil da. Blir dratt mellom så mange ting. Jeg tror alt vil ordne seg om han finner en måte å klare alt han skal igjennom. Og det er gjennom lek en egentlig lærer mest.

      Og den der Tingeling på slutten, tror jeg kommer til VU og antikvariatet, og kansje åpner en portal slik at både Noah og Selma kan reise til Snøfall.

    5. Altsååå… Halleluja og takk til høyere makter for at du er tilbake på bloggen! Jeg kommenterte aldri før, men dette kan ikke få stå usagt: sjelden har jeg lest en blogg med så (u)moralsk og (u)konstruktivt innhold noen gang. Og rosinen i julepølsa her er utvilsomt det faktum at du kjører grublerier fra Snøfall 2! Trodde jeg var det eneste voksne mennesket i det ganske land som fant denne serien mer interessant en Orange is the new black, Lilyhammer og Chicago Med til sammen… Rent bortsett fra han jeg deler postkasse med da, som står opp tidligere sammen med meg for å se det før vi drar på jobb 😉 Hu på 12 (snart 13) synes vi er superteite og skjønner ikke hva som feiler oss, og synes Jul i svingen er mye mer spennende. Hadde jeg ikke visst bedre hadde jeg trodd hun var adoptert…
      Kjenner at disse bloggoppdateringene kommer til å være en like viktig del av julestria som daglige episoder med Snøfall 2 – velkommen tilbake!

      1. Hahahaha! 😂 Tuusen takk for det! 🥰 Viktig å være totalt besatt av Snøfall ja. Men unnskyld, Jul i svingen? Den når jo ikke Snøfall til knærne engang! Jeg sitter i hvert fall bare og irriterer meg over Marvin 😅

        Det er ikke mange 40-åringer som bruker en god porsjon av fritiden sin på å analysere Snøfall nei, jeg ser den, men hva annet kan man gjøre når serien er så god at den topper Breaking bad, Game of thrones og Arrested Development? 🤷‍♂️

        Frampek til år 2063: Bestefarhjerte sitter på gamlehjemmet og knatrer på tastaturet. Mens de andre på avdelingen spiser fyrstekake og prater om de gode gamle dagene, sitter han alene på rommet sitt og ser på “Snøfall 9”. Og han lever sitt beste liv 😍

    6. Leo må vere Winther, sidan han gjev Luna fleire og fleire oppgåver, maser støtt og stadig, og i det heile er den rake motsetninga til Luna. 🤔

      Og Julius kan oppfylle fleire enn materielle ønsker! Selma ønska seg familie, og fekk nettopp det. Og lille Ruth ønska seg alle historiene i verda, og etter Julius fekk brevet arva ho eit antikvariat fullt av bøker og historie!

      1. Farken, der har du et godt poeng! Så historieløst av meg å glemme at Julius kan oppfylle alle slags ønsker. Men merkelig at ingen har bedt om fred på jorden så langt. Eller er det Guds bord kanskje? Uansett, dette lover godt for Noahs julebrev i morgen!

        Og enig at Leo må være Winter. Eller… han er jo ikke ond da, bare kravstor og nøyaktig. Men finnes ingen verre karakterer i Snøfall for tiden, så da må det vel bare bli ham da. Men kanskje Leo blir den usannsynlige helten som vinner til slutt..? Plot twist! Det hadde vært moro 😄

    7. Den magiske tingsen som kommer ut fra ønskekula til mammaen til Noah må jo vere en type celle som tar knekken på kreftcellene vel??

      ELSKER dette universet du har skapt om snøfall! Dette er jo bedre enn se og hør på 90 tallet!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg