Slutt på drittlivet

I morgen begynner det!

I morgen sparker vi igang prosjekt: ”Fit for Fight”!

I 5 hele måneder skal Desirèe ”Fitfocuse” Andersen, piske Line Victoria ”Supporterfrue” Husby-Sørensen, og meg i form.

Og det blir tøft.

Og det blir kjipt.

Og det blir jævlig.

Men det blir også helt magisk.

For Desirèe har en helt nydelig grunnfilosofi om at ”det skal være lett å leve sunt”. Og det liker jeg, for mange tror at for å komme seg i form, må man gi avkall på alt som er godt i livet og plage seg selv. Men det er jo ikke det det handler om!

Å komme i form handler om å spille på lag med kroppen, ikke straffe den. Det handler om å spise mat og gjøre ting som er bra for kropp og sjel. Derfor gleder jeg meg veldig til dette prosjektet!

For nå må jeg komme meg i form.

Altså virkelig.

Senere i kveld skal jeg dele de grusomme FØR-bildene vi tok tidligere denne uken og det gruer jeg meg veldig til. For det er ikke bra.

Og bare så det er sagt: Dette handler ikke om vekt og overfladiske slankemål! Det handler om helheten. Energi, overskudd, helse, kropp og sinn i harmoni. Og der har jeg ikke vært på lenge.

Jeg sover nesten ikke, jeg spiser altfor mye, trener lite og koser meg med øl og godteri i helgene. Og vet du hva? Det får konsekvenser. Jeg sover dårlig, føler meg elendig og har lagt på meg ganske kraftig det siste halvåret. Og det trives jeg ikke med. Ikke i det hele tatt!

Jeg sovner etter middag, er sur halve dagen og trenger 6 kopper kaffe for å våkne om morgenen. Jeg har blitt merkbart mer pessimistisk og ansiktet er snart helt tomt for farger. Med unntak av to asurblå poser under øynene.

Fotograf: MACIEJ KRZYSZTOF

Som hadde vært greit om det bare var meg, men jeg har to barn. To barn som forventer og fortjener den beste versjonen av pappa. Der er han ikke nå. Og det synes jeg er utrolig trist 💔

Så nå er det slutt. Slutt på dritten. Fra og med i morgen er prosjektet offisielt i gang og i hele 21 uker (frem til 23. juni) er jeg Desirèes bitch 😄🎉

Det kommer til å bli tøft og allerede førstkommende tirsdag skal vi ta fysiske tester, løpe med maske og full baluba, men det blir spennende!

I går kveld var jeg dessuten på butikken og handlet inn mat fra den første ukesmenyen i boka hennes ”Fit på 30 dager”. Allerede der fikk jeg en skikkelig opptur, for der var det mye digg!

Jeg fryktet at jeg måtte leve på pulversuppe og fettfritt vann, men neida. God, sunn og næringsrik mat som ser superfristende ut!

Det kommer til å bli vanskelig å skulle spise porsjoner ment for mennesker, ikke tacomiddager i elefantskala, men det må gå. For i vinter har jeg utvidet magesekken så kraftig at akkurat nå kunne den rommet to fullvoksne tvillinger.

Og det er ikke meg. Jeg vil være i form for barna, jeg vil være en pappa med overskudd og glede.

Nå er jeg lei av å føle meg dritt og klar for å bli Fit for fight!

OBS: Husk å svinge innom i kveld for de grusomme FØR-bildene 🙈🙈🙈

6 kommentarer
    1. Ai ai ai..ja lykke til! Jeg hwier i alle fall på deg og den tilnærmingen du har til dette. Trening, livsstilsendring og et nytt liv i aktivitetsbalanse er gull verdt for deg selv og dine!
      Mvh Hverdagsaktiv

    2. Lett å kjenne seg igjen!
      Hva skal til for å følge programmet? Legger du ut så det er mulig å delta eller blir det mest “sånn føler jeg det gikk idag” oppdateringer?

      Tvi tvi uansett!

      1. Hallais! Hadde vært kjempekult om du hang deg på! Jeg kjører ikke noe formelt opplegg man kan melde seg på, men kommer nok til å skrive og snappe en hel del om dette i de kommende månedene, så absolutt mulig å henge seg på. Kommer i stor grad til å følge dietten i “Fit på 30 dager”-boka til Desirèe, så hvis du vil se mer av oppskriftene, opplegget, trening og livsstilsråd, kan du jo sjekke ut den og/eller bloggen hennes 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg