Slappada´

Jeg hadde planen klar. I dag skal vi gjøre masse! Starte med å gjøre et par ærender, så kanskje en tur i trampolineparken.

Lørdag morgen rundt frokostbordet og pappa tripper med beina. Ja barn, hva skal vi finne på i dag? En hel lørdag for våre føtter, vi kan gjøre absolutt hva vi vil!

Så, hva tenker dere? Først en tur til trampolineparken, så en tur på stranda? Kanskje starte med en tur i skogen, før vi tar en runde med ærender for å kjøpe maling til huset og is til magen?

Eller hva med klatreparken? Tivoli? Fornøyelsespark?

Da kom svaret jeg absolutt ikke hadde ventet meg:

– ”Pappa, jeg begynner egentlig å bli litt sliten”

Og det var de faktisk enige om begge to. Etter en hel uke med opplevelser, var de mest klar for å ikke oppleve noe som helst. Bare en dag til å slappe av og hente seg inn.

Først da slo det meg at barn har behov for å slappe av de også. De vil selvfølgelig oppleve alt i hele verden, men selv eventyrlystne batterier må lades en gang i blant.

Så da ble det det. Frem med legokassa, gamle leker og en sudokublokk til pappa. Denne dagen settes av til lading.

Og det viste seg å være helt perfekt. Barna har syslet rundt med stort og smått, og pappa har fått gjort husarbeid.

Så det blir dagens ferietips fra meg: Aktiviteter og action er alltid moro, men husk å ha litt ferie i ferien også 😉

/ Hæppy helg til alle! 😊👍

2 kommentarer
    1. Jeg mener bestemt å huske at vi var flere som var inne på dette i bloggen din i fjor sommer… Husk at ungene har full fart på skolen og i barnehagen hele dagen og de nyter godt å være hjemme, leke, kose seg, kanskje ha en kompis på besøk, men ellers bare ta det helt piano. :o)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg