Redd dagen fra gnagen

Reklame | Compeed

I det siste har jeg blitt helt hektet på løping. Det er så forfriskende enkelt! Bare å snøre på seg skoene og legge i vei.

Løping krever ingen rare treningsapparater, dyre medlemskap eller spesialutstyr. Ingen yogamatte, treningsbenk, padleåre eller gummistrikk.

Bare deg selv, veien og guds frie natur.

I teorien trenger man ikke engang sko for å løpe seg en tur, men ta det fra en mann som har prøvd å løpe 6 kilometer barbeint på asfalt: Sko er din beste venn.

Men skoene kan også fort bli en uvenn. For i perioder med økt aktivitet eller nye sko, er det én ting som fort kan oppstå: Gnagsår.

Alle som noensinne har fått gnagsår, vet at det kan være utrolig vondt. Det gjelder selvfølgelig ikke bare på løpetur, men også på 17. mai i nye pensko. Huden er ikke vant til den nye påkjenning og plutselig har du en skikkelig kjøttkake bakpå hælen.

Har man først fått et skikkelig gnagsår, er det helt grusomt. Er man ikke godt forberedt, må man i verste fall gjennomføre resten av 17. mai-toget i bare sokkelesten.

Sånn er det også med løping. Får man gnagsår, kan resten av turen være ødelagt. Og alle løpeturene en god stund fremover. For å løpe med gnagsår er veldig smertefullt og ikke noe man ønsker å utsette seg for.

Heldigvis finnes det et enkelt triks for å redde både løpeturen og 17. mai: Gnagsårplaster!

 

Har man et gnagsårplaster lett tilgjengelig, er dagen reddet. Så enkelt er det. Plasteret kan brukes forebyggende i forkant eller settes på når skaden har skjedd. Et skikkelig gnagsårplaster legger seg over såret som et ekstra hudlag, og beskytter huden, lindrer smerte og demper påkjenningene.

Forskjellen er natt og dag! For har man ikke et gnagsårplaster tilgjengelig når kjøttkaka melder seg, kan man like gjerne ringe etter taxi.

Derfor har jeg alltid med meg Compeed på løpetur.

 

Compeed er markedets kanskje beste gnagsårplaster og en reddende engel når føttene går på en smell. Foruten det tradisjonelle gnagsårplasteret, har de også en rekke produkter for hard hud, liktorn og sår mellom tærne.

Nå som mai er i gang, pen-sko-sesongen er på topp og vårværet kaller til nydelige løpeturer langs fjell og fjorder, ta dette lille rådet fra meg: Kjøp Compeed gnagsårplaster og ha det med deg på tur.

Du vet aldri når du kan trenge et gnagsårplaster, før du virkelig trenger det 😉

 

 

 

–> Løp og kjøp Compeed her

3 kommentarer
    1. Jeg legger igjen en melding her, i ditt siste innlegg, selv om det ikke omhandler gnagsår. Jeg liker så godt å lese om dere to. Friske, gode og oppegående mennesker! Du skriver fint om din kjære visa/verca. Flott og se💞👍. Vår historie, vår datter, min manns og mins historie, minner om deres kjærlighet. Jeg ble syk i svangerskapet, og min mann har stått støtt som fjell siden. Han har måttet ta seg av oss begge i mane år. Vi er begge veldig godt utdannet, men jeg kan ikke jobbe. Jeg er innendørs med store smerter på alle måter. Vi bor langt fra familie på noen side. Min mann har ofret mye, og gjør det fortsatt! Jeg tenker at de fleste hadde ikke orket. Det er for tøft! Jeg var tidligere modell ved siden av studiene, nå føler jeg meg ikke akkurat passe engang. Jeg kan bli sjalu av og til…. men de få gangene vi er ute av døren sammen, ser jeg at han ikke ser på andre. Han sier selv at han har mer enn nok med den vakreste i verden, samt at han har alltid likt det naturlig fremfor alt. Ikke sminke er engang pent i hans øyne. Hva gjør du Peter, med din inderlige kjærlighet til kvinnen i ditt liv. Tror du at du hadde overlevd gråting fra henne hver dag?? Kikker du på andre? Hadde vært hyggelig med svar.

      1. Haha, ja HOKA-skoene er nydelige! Tok meg litt tid å venne meg til dem, føltes veldig rart i begynnelsen, men begynner å bli vant til å løpe på myke luftputer nå. Men HOKA eller ikke, kan fort blir gnagsår når man venner seg til nye løpesko eller i hvert fall dressko/bundssko, så Compeed anbefales glætt 😄👍

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg