Prosjekt: Bursdagskake!

Om under én uke har guttungen bursdag (7 år!!) og til helgen skal vi ha bursdagsfest her hjemme.

I den anledning spurte jeg om han hadde noen spesielle ønsker for bursdagskaken. Den kommende uken er fullstappet med treninger, håndballcup, skoleforestilling, Oslo-tur, fotosession og mer, så aller helst håpet jeg at han skulle svare et enkelt: Nei da.

Men sånn gikk det jo selvfølgelig ikke.

– “JA!” ropte han.

Og fulgte opp med:

– “Jeg vil ha en sånn stor, gul legokake med Batman inni!”

Og jeg bare:

-“Hææ? Lego? Batman?”

– “Ja, sånn kjempestor legobrikke-kake, også er det Batman-kake inni.”

Først skjønte jeg ingenting. Men så slo det meg:

– “La meg gjette: Noe du har sett på youtube eller?”

– “Jepp!”

Så ja… Nå skal pappa prøve seg på LegoBatman-kake.

Det ser jo selvfølgelig helt umulig ut, men jeg kan ikke gi meg så lett: Det er jo bursdag!

Inntil videre har jeg ingen anelse om hvordan jeg skal få det til, og den særegne Batman-kakeformen jeg trenger, rekker jeg selvfølgelig ikke å bestille. Så den må jeg lage selv. Får prøve å knekke opp en gammel pepperkakeform eller noe.

Jeg vet heller ikke hvor man får tak i halvparten av ingrediensene eller i det hele tatt hva ”vegetable shortening” er, men jeg har frem til søndag. Og jeg gleder meg!

For jeg lever fortsatt litt på den Frost-kaken jeg lagde til lillesnuppas bursdag for halvannet år siden. Og den tenker jeg å overgå nå 😀

/ Let´s go, Lego!

16 kommentarer
    1. Et kjapt Google søk fortalte meg at vegestabel shortning er det samme som Delfia fett ???? Kakka blir sikkert helt tipp topp tommel opp ????????

      1. Heisann sveisann! Sitter og jobber med en tekst om dette og skulle absolutt uttalt meg tidligere, men ikke kommet helt i mål der. Debatten svinger innom så mange temaer, mange politiske og sliter litt med å komme med et rolig og lettbeint utsagn uten å tråkke uti for mange politiske hengemyrer 😅

    2. På festkompaniet sine sider finner du alt du kan trenge av både former og bakeutstyr 🙂

      «Når kommer min pakke?
      Vi sender ut pakker daglig (man-fre) fra vårt lager rett utenfor Oslo. Hvis du bestiller innen kl. 11.00 blir pakken sendt samme dag. Husk å fylle ut riktige adresseopplysninger slik at det ikke oppstår forsinkelser. Vi tilbyr 5 ulike leveringsmetoder som er beskrevet nedenfor.

      HeltHjem – Levering på dørmatten eller i postkassen (2-5 hverdager, sporbar) kr 59,00
      Leveres kun til privatadresser.

      Leveres på dørmatten eller i postkassen, og distribueres om natten.

      Leveres mandag til lørdag.

      NB: Større produkter slik som Pinata og andre lange/brede produkter kan ikke sendes med dette fraktalternativet. Da vil pakken bli levert på et utleveringssted.

      Max mål vekt: 50-2000 gram

      Max eske-størrelse 35x25x12 cm»

      festkompaniet.no Helt sjef !! Bestilte derifra selv for noen år siden da jeg skulle lage istand til bursdag ! Det kom akkurat i tide og jubilanten var over gjennomsnittet fornøyd med både kakereslutat og dekorasjoner 🙂

      1. Takker for tips, men nå har jeg faktisk vært i ørten butikker og saumfart hele Larvik for bakeutstyr, så nå tror jeg at jeg har stort sett alt jeg trenger 😀

    3. Hvis du ikke finner Batman form, så kan du printe ut batman logo, legg den oppå fondant/marsipan og skjær etter bildet. Gjort det mange ganger, og funker fjell hvergang! 😄

      1. Takk for tips! Som jeg forstår så skal batman-formen brukes til å kutte ut ørten biter av sjokoladekake som skal formes til en lang batman-sjokolade-kake-pølse i midten av kaken, så jeg må lage ganske mange av de formene, men vi får se. Spent nå. Prøver meg på prosjektet i morgen, hehe.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg