PMS og parterapi

Reklame | Parweb

Jeg har mange ganger skrevet om «Ukas krangel» og tullet med alle de små og store kranglene vi har hatt oppigjennom årene. Alt fra nøkler som forsvinner og bager som ikke blir pakket ut av, til kommunikasjonsproblemer og PMS.

Verst av alt er nok PMS-en.

Til vanlig har vi så fin kommunikasjon, men når Christina går fra pus til tiger, går alt i vasken. Over natten blir hun en mannevond demon som biter og kjefter og klager på ALT jeg gjør. Og jeg er ikke dummere enn at jeg lar det irritere meg.

«Ja da, jeg skjønner at du har PMS altså, men det må da for faen gå an å ta seg sammen?!».

Sånt blir det jo ikke akkurat jubelstemning av…

Og etter PMS-en, kommer «Mannsen».

Mannsen er den mannlige versjonen av PMS og oppstår når mannen i forholdet har fått pisk på pung i flerfoldige dager og til slutt blir lei. Da blir han en sur gubbejævel som kan og vil misforstå alt. Han blir mutt, irritert, innesluttet og lei.

Dette skjer HVER måned. Alt er bare fryd og gammen, men så plutselig er vi tilbake i vår egen lille borgerkrig.

Men ENDELIG kan det se ut til at vi har hatt den samme gamle krangelen for aller siste gang.

For vi har nemlig fått hjelp!

Parweb er noe så enkelt og genialt som parterapi på nett!

Parweb består av korte videosnutter og oppgaver basert på faglig solide teknikker, som har som mål å gjøre parforholdet tryggere. Og det f u n k e r!

«Parterapi» høres litt skummelt ut, så jeg vil nesten heller kalle det et kurs. Et kurs der man lærer utrolig mye om seg selv, sin partner og hvordan parforholdet fungerer. Og ikke fungerer 😉

Og jeg mener: Man går jo på foreldrekurs, trenerkurs, dansekurs, datakurs etc, så hvorfor ikke gå på parkurs? Det har i hvert fall gjort underverker for oss!

 

Parweb består at to ulike relasjonsstier som er delt opp slik:

  • Gul sti – samlivsveiledning for par som ønsker å forbedre forholdet (denne følger vi).
  • Rød sti – for par i krise, enten fordi man sliter med å prate sammen eller på grunn av utroskap.

 

Parweb tar dessuten for seg viktige temaer som:

  • Husarbeid
  • Uvaner
  • Vanlige kranglemønstre
  • Lære mer om følelser
  • Sex
  • Fortid og fremtid
  • Krangling og reaksjoner

Spesielt stien «Husarbeid» har lært meg så utrolig mye! For første gang har det virkelig gått opp for meg hvor mye Christina gjør her hjemme, hvor mye jeg setter pris på det – og hvor altfor dårlig jeg har vært til å uttrykke min takknemlighet.

Vi har også vært gjennom «Vanlige kranglemønstre», der vi innså at den månedlige PMS-seansen utgjør selve «Grunnscenen» for krangler i vårt parforhold.

Men hver gang tigeren nå kommer ut av buret, vet jeg nøyaktig hva jeg skal si og gjøre for å temme den, istedenfor å gå i «Historiefella» og kjøre den samme utmattende krangelen vi har gjort gang på gang på gang.

Takk, Parweb! 😁🎉

Ønsker dere også å jobbe med parforholdet? Sjekk ut Parweb!

Med parterapi på nett, trenger man ikke reise til en parterapeut med høy timepris, dype stoler og venterom, men tar det hele fra sofakroken.

Trygt, komfortabelt og hyggelig. Alt man trenger er tilgang til kurset og et ønske om å slå et slag for kjærligheten. For ingen parforhold er enkle, men et godt parforhold er verdt å kjempe for ❤️

–> Les mer om «Parweb – parterapi på nett» her

 

1 kommentar
    1. Anbefaler heller å bruke 289 kroner på et par flasker rødvin. Penn og papir har dere. Sett dere i hver deres krok. Del en flaske. Skriv opp de 20 mest irriterende egenskaper til partner. Sitt tett i sofaen etter en halvtime, del den andre flaska. Sammenlign listen. Om det ikke ender opp med en god latter og så til sengs. Er det ikke håp uansett kurs 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg