Panikk på butikken

Så der sto jeg. Helt pang i nøtta etter en lang dag på jobb. Og den ble ikke kortere av at Christina sendte meg en handleliste lang som et vondt regnskapsår på vei hjem.

Gidder du bare stikke innom butikken, sa hun, før hun sendte meg en digital handleliste så lang at den brukte opp 3 måneder med datatrafikk.

Etter en stressende uke, lite søvn og rett på butta etter jobb, var hjernen helt på ferie. Ville bare ut i finværet, ikke gå blant epler og bananer.

Men der sto jeg da. To pakker kjøttdeig, tacochips, avocado og rømme. Heldigvis var det veldig få i butikken og en av de ansatte kunne bekrefte at kvelden er den nye rushtiden. Alle er livredde for andre folk, så derfor er det plutselig stillest i butikken der det før var travlest.

Fint for meg, her holder vi avstand. Dessuten hadde jeg antibaccet på vei inn i sjappa. Pappa har kontroll. Men handle nå, før kroppen kollapser.

Jeg vet ikke om du har vært så sliten etter en tøff uke, at du handler på rent instinkt? Der var jeg i dag. Ikke tenke, bare gjøre.

Men underveis i en handlerunde tafser man jo på mye rart. Handlevogna, skapdører og emballasje. Ikke spise buser nå Peter, du antibaccet på vei inn i butikken, og så lenge du holder fingra i fanget og antibaccer på vei ut, bør dette gå bra.

Jeg kom meg gjennom egg og melk-hylla, innom frysedisken, innom kjøttdisken og var på stødig kurs gjennom varehavet. Men da jeg kom til frukt og grønt, tok hjernen ferie. Og det var da det skjedde…

Jeg holdt et godt grep rundt håndtaket på kundevogna og rullet meg bort til fruktland.

Epler, sto det på lista. Epler skal bli, tenkte jeg.

Dro en plastpose av rullen og skulle bare åpne den.

Men takket være innstendig og aggressiv bruk av antibac de siste ukene, var fingrene mine knusktørre som pappavitser. Og kroppen gjorde som kroppen ofte gjør; den reagerte instinktivt.

– «Her trengs friksjon», sa den og sleiket seg på fingeren…

En brøkdel av et sekund for sent, kom responsen. Panikken brøt løs.

Jeg som hadde tafset og klådd på dette sjuskete felleshølet av en kundevogn!!

Det er kanskje overdrevet, men i disse Korona-tider er det lett å bli paranoid. Her er man så flink til å holde seg hjemme, holde avstand, antibacce og spikre planker for vinduene, men så klarer jeg f… steike meg å regelrett sleike på butikkverdenens do-ring!!

Så la dette være en lærdom til alle: Hold fingra unna trynet! Det er faktisk bedre å spille lommetennis i kassakøen enn å grave etter gull i grisesnuta.

Så satser jeg på at det går bra og at jeg rir det av meg, men én ting er i hvert fall helt sikkert: Det blir lenge til jeg får kysse Christina igjen 😆🙈

11 kommentarer
    1. Et lite tips; Alle poser i frukten kan du ta i siden og dra utover. Så slipper du å slikke deg på fingrene for å få den opp selv om du er tørr på fingrene.

    2. Gjorde det samme på tirsdag. Så rundt meg for å se om noen oppdaget meg og følte meg som en kriminell!

    3. Haha!! Så morsomt. Jeg gjorde det samme i går når jeg f*}# ikke klarte å få opp handleposen. Jeg følte meg så dum i det jeg gjorde det, og følte at både han i kassa og de i køen så rart og stygt på meg…

    4. Har med meg spritservietter på matbutikken og spriter berøringapunktene på handlevogna før jeg begynner shoppingen😂 og spriter håndtakene på kjøledørene underveis😂 (takk til jobben for store dunker med desinfeksjonsservietter!)

    5. Altså det der er jo bare barnemat. Vet du hva jeg gjorde?!? Jeg sleiket meg på finger for å bla i en avis, som lå på venterommet på en avdeling på Haukeland sykehus😱 Det verste av alt? Avisen var to dager gammel, og sikkert full i koronasmitte🙈 #Hønsehjerne🙈

    6. Det der kunne aldri falt meg inn, korona eller ei. Har alltid syntes at handlevogner/kurver/dørhåndtak i offentligheten er nasty… 😝

      Når det er sagt, den fingeren var sikkert renere enn vanligvis, takket være nye vaskerutiner i butikkene.

    7. Haha. Velkommen til livet til butikkansatte 🙊 Det er fort gjort. Det positive er at de fleste er mer obs på slike ‘småting’. Håper alle opprettholder dette utover sommeren !

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg