Pærra? Ex on the beach? Ullared??

Jeg blir ofte spurt om hvilket TV-program jeg kunne tenkt meg å være med på.

Da jeg var yngre, svarte jeg Robinson. Bare ligge på stranda hele dagen? Digg det da! Men nei, det er altfor mye intriger og altfor lite mat. Dessuten gjør man jo ingenting. Jeg hadde blitt gal av å ha så mye tid til overs!

Så hvis jeg hadde blitt sittende fast på en øde øy med en gjeng idioter som skal krangle og lage drama for hver minste filleting, hadde det ikke gått mange timene før jeg hadde lagt på svøm.

Luksusfellen sier vel seg selv at ingen vil være med på, og med meg som deltaker ville det blitt et utrolig kjedelig program.

  • «Ja Peter, vi ser du går i minus hver måned. Du bruker jo utrolig mye på ja.. helt vanlige ting faktisk. Regninger, mat og klær til barna. Sant å si så er det vel ikke så mye du kan gjøre annerledes, såå… ja, vi går til reklame.»

Paradise Hotel og Ex on the beach er selvfølgelig helt uaktuelt, for ingen, meg selv inkludert, har lyst til å se en 37 år gammel mann ha sex på tv.

Sånne programmer er ment for å se folk med lave panner og store pupper kveile seg rundt hverandre som slanger i en paringsdans, ikke en voksen mann som står naken på badet og pusser tennene med dressokkene på.

«Bloggerne» har jeg allerede vært med på og «Skal vi danse» høres ut som ekstremt mye jobb for å kle seg ut som en sirkuselefant og svinse rundt som en dressurhest for dommerne. Sikkert moro, men kanskje ikke helt innertier.

Farmen høres utrolig spennende ut, men flere måneder på én og samme bondegård, med én og samme fjøslukt, tror jeg hadde gitt tarmslyng til bygutten i meg. Men klart, for en uhandy, utålmodig, kresen og stressa småbarnsfar, hadde det vært en fantastisk utfordring. Jeg elsker fysisk arbeid, men fraværet av all teknologi ville kanskje fått meg ned i fosterstilling.

71 grader nord derimot, det måtte vært helt perfekt. Og jeg skal ikke lure meg selv til å tro at jeg hadde vunnet eller seilt gjennom konkurransen med letthet, for det virker både beinhardt og livsfarlig, men fy søren så gøy!

Tenk så moro å få oppleve alt det utrolige med den vakre norske naturen på sitt aller, aller beste. Og skumleste. DET hadde virkelig vært en drøm ❤️🇳🇴

Det innså jeg nok ikke før en leser tipset meg om det i dag. For etter helgens skogstur i Våler i Solør (Hedmark) innser jeg at jeg har så ufattelig lyst til å se mye, mye mer av Norge. Høye fjell og lave daler, elver, skog og leirbål.

Og 71 grader Nord må jo være den ultimate måten å gjøre det på.

Og etter at jeg hadde kommet hjem derfra og levd som en villmann i X antall uker, ville jeg tatt meg en tur på Ullared, bare for å veie opp.

Men da helst uten kamera 😆

2 kommentarer
    1. Jeg kunne tenkt meg “alt for Norge”, men det ville da blitt for første gang med en nordmann da… 😂 eller “amazing race”!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg