Når samsoving feiler

Vi har alltid vært store tilhengere av samsoving. Det finnes mange delte meninger rundt samsoving, men for oss har det alltid vært en superkoselig greie.

Det blir jo ikke så ofte nå lenger, men når barna en gang iblant kommer tassende inn til mamma og pappa i løpet av natten, kanskje etter en spesielt skummel drøm, er ingenting hyggeligere enn det. Ligge ved siden av hverandre og kjenne på varmen og tryggheten.

Men nå kan det se ut til at samsoving er slutt for alltid for ett av barna.. 😅

 

For tidligere denne uka var jeg så trøtt at jeg kræsjet supertidlig til sengs. Men på vei til puta lagde jeg så mye lyd med skapdører og alt at jeg vekket et av barna. Så innen jeg rakk å komme meg til sengs, var vi to. Bare koselig det. Trodde jeg..

Christina var fortsatt våken og syslet med sitt før hun stemplet inn for kvelden. Strikke ut pinnen, høre ferdig Trumps tirader, lufte Teo med podcast på øret.

Dere som kjenner meg eller har lest denne bloggen en stund, vet at jeg sover særs urolig. Jeg går i søvne, prater i søvne, skrur på lys, jager tyver gjennom huset, hopper inn i klesskapet etc.

Det pleier å gå helt fint om alt er stille i verden, men ved den minste lyd hopper jeg opp som en Surikat på jobb. 9 av 10 ganger handler det om å jage tyver. Så da Christina glapp håndtaket og smalt dodøra i veggen…

Jeg husker ikke stort av det, men dagen etter tikket det inn en melding fra Christina:

 

Viser seg at jeg da midt på natten har sittet og brølt «HVA SKJER?!?!» til et av barna, som selvfølgelig panisk, fikk øyebrynene dratt helt opp til hårfestet og evige strekk i hjertemuskelen.

Så da er vi i hvert fall ferdige med samsoving med ett av barna. Det andre barnet vil nok fortsette en liten stund til, men det er jo bare et spørsmål om tid før også dette barnet starter dagen brått og ubekvemt med falske anklager, sprekk i trommehinna og varige mén 😂🙈

3 kommentarer
    1. Tenk at det er likedan i andre familier😂 trodde det bare var her i huset. eneste problemet her er at alle tre barna har arva faren sin å innimellom går alle fire irundt i huset å roper til hverandre om natta😅 ingen husker en dritt, bortsett fra mora som har prøvd å roe ned ropinga å få alle til å være stille å ligge i ro😂😂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg