Når du sover

Det får meg kanskje til å høres ut som en gærning, men jeg elsker å ligge å høre på deg sove.

Trygt og godt ved siden av meg. Vite at nå er dagen over og min lille båt er trygt i havn. Sover og vugger på drømmenes bølger, ligger og lader til en ny dag gryr.

Det er som om resten av verden tar seg en velfortjent hvil. Ingen kjører eller tuter eller kræsjer eller krangler. Lyden av pusten din er alt. Rolig, trygg og harmonisk.

Tenk om alle hadde hatt det litt sånn hver eneste dag. Med en som deg. Bare ligge og føle på kjærligheten. Helt i ro og oppslukt av kjærlighet. Pusten som går i en taktfast, hypnotiserende rolig rytme.

Den klipper stresset i to og senker skuldrene til skulderhøyde. Det er som en indre, meditativ sjelereise og plutselig er man seg selv igjen.

Som ved en religiøs åpenbaring. Og det slår meg: Det er jo dette livet handler. Dette øyeblikket. Denne vakre, lille skapningen som ligger her og puster trygt i natten.

Rommet blir en liten verden og alt utenfor er ingenting. Her inne er du alt. Her med meg, og bare oss to. I hele verden.

(depositphotos.com)

/ Foreldrelivet ❤️

2 kommentarer
    1. Må bare si en ting, så heldig ungene dine er som har foreldre som bryr seg sånn.
      Blir faktisk litt sår litt sjalu litt lei meg ja litt av alt.
      Jeg gleder meg veldig over at unger har slike foreldre ikke misforstå meg.
      Men min opplevelse med å være barn er så stikk motsatt.
      Uttrykt og mye redsel preget mitt bardomsliv . Også noen små hvileskjær somgav noen gode opplevelser .
      Så øs ut over ungene dine alt dere har av kjærlighet.

      1. Off, så utrolig trist å høre. Men takk for at du deler denne historien med meg og leserne. Det gir en liten påminner om hvor viktig det er å gi barna den beste mulige barndommen vi kan. Så er jeg veldig lei for å høre at du hadde det stikk motsatt. Håper likevel at livet har sine lyspunkter og at livet nå er bedre enn livet da.
        Stor klem,
        Peter ❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg