Mr. Handyman slår til igjen

Det er søndag og Peter er ute i hagen. Vinden blåser som på fjellet og regnet pisker inn med jevne mellomrom.

Jeg går med podcast på øret, flanell på kassa og vernesko på tottene. Jeg jobber. Bærer planker og avkapp ut i hengeren. Samler rask i store lass og bærer med sterke armer.

Inne sitter kone og barn og gjemmer seg fra været. Her ute er bare meg. Mr. Handyman.

Og jeg er litt stolt av meg selv. Flinke gutten som er ute og jobber i ruskete søndagsvær. Dette ville jeg aldri gjort før. Ville bare holdt meg inne og sagt at vi får ta det til uka. Og så sagt det samme igjen neste søndag.

Men ikke denne karen, nei. Jeg har blitt handy nå. Praktisk, flink og nevenyttig. Og det slår meg at jeg minner meg selv litt om Charter-Svein. I siste sesong av Kjendis-Farmen fikk man se hvordan han gikk gjennom en fantastisk forvandling.

Da han kom inn på farmen følte han seg keitete, usikker og klønete. Han som alltid skaller borti ting og kløner det til. Praktisk arbeid var ikke noe for ham.

Men etter hvert som han mestret utfordring etter utfordring, steg selvtilliten til det nivået der han nærmest følte seg som et helt nytt menneske.

Der er jeg nå. Jeg er ikke han slappe, upraktiske kløna lenger. Jeg er et arbeidsjern. En praktisk gårdshest som bare går og går.

Og selv om det er søndag, må jeg nok ta en rask runde med saga. Det er sånt vi mandige menn gjør. Hakker opp planker så sponspruten står. Kanskje litt dumt å sage og herje på en søndag, men hey: Her bor en handyman!

Tenker jeg.

Og skaller hodet rett i taket på garasjen.

Går i bakken, mister planker, fossblør fra hodet og må løpe inn til Christina og be om hjelp.

Og det slår meg:

Jeg er ikke handy.

Jeg er Charter-Svein.

FØR Farmen.

/ God ny uke!

6 kommentarer
    1. Jøsses som det jobbes! Men du, hvordan går det med treningen? Jeg slang meg jo med sammen med deg – ferdig med dagens gåtur, i ruskeværet, og styrkeøkt (måtte bare få sagt det;) Nå må du oppdatere oss på den fronten snart – mulig jeg har gått glipp av noen innlegg 🙂 Ha en strålende dag!

      1. Oj shit pommes frites – der har jeg vært dårlig! Skal oppdatere i kveld eller i morgen 😄
        Så gøy at du henger deg på og er ute og går i drittværet. Kudos!
        Kan for øvrig melde om at treningen går ganske bra, men hadde en litt laber periode med sykdom og ferie og alt. Men oppdatering kommer 😄

    2. Men er du heldig, blir det et mandig arr i panna😂😂😂 Bare synd du skrev om det på bloggen, ellers kunne du brukt arret til en skrytehistorie om nærkamp med tiger eller noe sånt😂😂😂

      1. Søren heller, godt poeng! Arret ser unektelig ganske mandig ut og kommer jeg opp med en kul historie kan det gi meg mannepoeng i fremtiden. Minner fra tiden i kasjotten, et lite souvenir fra den gangen jeg slåss med en hai, den type ting. Ikke sannheten, den holder jeg for meg selv hvis vedkommende ikke har lest bloggen 😆

    3. Sånn som det ser ut på bildet av garasjen synes jeg du er veldig unnskyldt! Hva i all verden gjør de plankene så langt ut? Tipper du ikke er den første som har skallet der.. !

      1. Vet du, det er faktisk et veldig godt poeng! Kommer til å skjære av den kanten og male over. Er jo livsfarlig og akkurat i pannehøyde selv for folk ned til 1,70. Idiotløsning 😂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg