Morgensjokk og lykke

Jeg våkner med et rykk.

Øynene spretter opp.

Lys gjennom glipen i gardinene.

Føler meg uthvilt.

Barna er på badet.

I helv.. Hvor mye er klokka?!

Jeg hiver meg rundt som et vilt dyr og ser på mobilen.

07.36?!

SATAN I GATAN – JEG HAR FORSOVET MEG!!

 

Jeg kaster meg opp av senga og pulsen er allerede på 230.

Svarte bananer! Nå kommer jeg for sent på jobb! Også jeg som er ny! Peter, din idiot!

Jeg hopper ut av senga og styrter mot badet som om jeg har en tikkende bombe i ryggen.

Da kommer det fra en knirkende trøtt konemor et sted under dyna.

– «Peter… det er søndag»

Tiden stopper og jeg fryser til is.

..søndag?

Pusten kommer tilbake og kroppen tar et rolig magadrag.

Jeg går baklengs tilbake i senga, later som at det siste minuttet aldri skjedde. Trekker dyna rundt meg som en varm lompe.

Utenfor hamrer nedbøren som et bomberegn.

Det er søndag.

Det regner.

Vi har ingen planer.

Blir lang frokost i dag. Kanskje en time eller to.

Med kaffe, egg og rundstykker.

Så blir det kos.

I sånn ca. 12 timer.

Bare barn, kos og søndag.

Så lukker jeg øynene og pulsen er tilbake i hvalsang-modus.

Livet er perfekt.

Å tro man har forsovet seg, men så innse at man har våknet 23 timer for tidlig og foran seg har man en lang dag med unger, kos og kaffe, det er den beste følelsen i verden.

// God søndag 😊☕️

4 kommentarer
    1. Her er det unger som vekker voksne og dier det er morran. Men det er ikke mora enig i når det er helg og klokka såvidt er bekka 6

    2. jeg gjorde noe lignende. Jeg våknet og fikk helt panikk om jeg hadde forsovet meg . Så når jeg var på vei til jobb finner jeg ut at jeg ikke hadde forsovet meg . Det var over en time til jeg begynte. Jeg hadde tatt feil av hvilken vakt jeg skulle på .

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg