Menn som glemmer bursdagen til kjæresten

Vi har jo alle hørt om dem. Gutta som glemmer den kanskje viktigste dagen i året. Husker julaften, husker påskeaften og selvfølgelig sin egen bursdag. Men glemmer den kanskje viktigste datoen av alle: Dagen kjæresten har bursdag.

Idioter.

Tenkte jeg.

Men så har det seg sånn at for to år siden så skulle jo Christina og jeg gifte oss. Og vi tenkte at det var en god idé å legge det til samme dag som hun hadde bursdag. Men så hadde hun bursdag på en lørdag og da var ikke vigsler på jobb.

Så skulle vi ta det uka etter? Eller hva med fredag? Jo, fredag kan funke. Men hvis vi ikke setter på ringene før på lørdag, blir det jo liksom bryllupsdag da likevel. Eller må vi ha bryllupsdag den dagen vi signerer papirene? Nei uff, dette ble bare rot.

Og i det rotet, skjedde det noe. Mitt allerede ganske rotete hode, mistet helt kontrollen. Frem og tilbake mellom to datoer i ukesvis. Den ene bryllupsdag, den andre bursdag. Plutselig begge på likt, men så plutselig ikke likevel.

Og sånn ble det.. at jeg har glemt hvilken av dagene Christina har bursdag 🙈

Jeg vet at det var den siste av dem, men var det 12. mai? 13. mai? Jeg vet hva du tenker: Du kan jo bare sjekke datoen i gifteringen. Men det hjelper faktisk ikke, for jeg husker ikke om vi bestemte oss for å bruke samme dato i ringen som dagen vi giftet oss eller dagen vi tok dem på.

Og sånn ble det, at jeg tidligere denne uka plutselig satt svarskyldig da Christina og jeg spilte inn podcast sammen og hun plutselig spurte meg om når hun har bursdag.

Ikke at det er noen krise, hun er ikke en jente som tar på vei for sånt, men det er jo ganske flaut. Den viktigste personen i livet mitt, jenta jeg elsker herfra til Hemsedal, og jeg husker ikke når hun har bursdag.

Og da hun spurte fikk jeg nesten panikk, haha! Det blir som å prøve å huske en PIN-kode hvis hele verden går under om du ikke husker den innen 10 sekunder. Presset blir for stort. Alle tanker og stressorer i hjernen kaster seg inn på likt og tetter hver eneste tankeåre.

Heldigvis kom jeg på det like før verden gikk i tusen knas. Vi vurderte to datoer, 12. og 13. mai for bryllupsdag. En av de må være en fredag, en må være en lørdag og Christina hadde bursdag på lørdagen. Så 13. mai altså.

Jeg kastet forslaget ut i luften og Christina nikket bifallende. Nailed it.

.. men bryllupsdatoen er jeg fortsatt usikker på 😅

 

Hør innslaget i ukens episode av Gjesterommet på Facebook, iTunes, Spotify eller i din podcast-app

/ God helg! 😊🌟

5 kommentarer
    1. Min eksmann har bursdag 13. mai, og det husker jeg ennå. Er mer enn 25 år siden vi ble skilt. Slå den, du!!

      1. Haha, okei da. Liker “kjæresten” bedre. Men brukte kjæreste bevisst i tittelen, for ikke å ekskludere alle menn som har kjærester som ikke nødvendigvis er kona. Kan jo være noen “Menn som glemmer bursdagen til gubben” også 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg