Mams og Paps = 50 år 💍❤️

Kjære mamma og pappa,

Hvordan holder man tale til sine egne foreldre? Hva sier man til noen som har holdt sammen i tykt og tynt i en mannsalder? ”Ta vare på hverandre”? Nei, alt blir bare tomme floskler.

Men jeg vil si noe.

For dere er forbilder for en hel generasjon.

Og jeg er så stolt av dere.

Tenk det.

50 år siden de ga hverandre sitt Ja og det har de stått ved siden da.

I gode og onde dager.

I tykt og tynt.

Alltid.

Jeg kan bare se for meg hvordan det må ha vært da dere først ble sammen, den gang verden var i svart hvitt. Lenge før dere ble mamma og pappa. Da Rolf var en ung ragger fra Torshov, som pruttet opp til Lambertseter for å imponere Mariann med Vespaen sin.

Lite visste dere da om verden vi har nå. Rart å tenke på at det er de samme folka som har barnebarn på fanget nå.

Jeg vet man ikke kan velge foreldrene sine, men kunne jeg valgt, kunne jeg ikke valgt bedre enn dere.

Dere har alltid vært der for meg, selv i tider da jeg oppførte meg som en fjott.

Alltid vært akkurat som dere skal være. Passe strenge, men alltid snille. Omtenksomme, kloke og fulle av kjærlighet.

Dere har gjort folk av fire apekatter og det er ikke før jeg selv fikk barn at jeg innså hvilken vanvittig bragd det er. Selv synes jeg ofte at to barn er mye, iblant mer enn jeg klarer å håndtere. Dere har fire.

Og dere har stått sammen om å bygge en fantastisk verden for oss barna. Et trygt hjem og en barndom full av fantastiske minner. Før for deres egne barn, nå for våre.

For dere er hjelpsomme besteforeldre i verdensklasse. Rekker alt, blir med på alt, aldri et nei å få. Det er forresten lov å si nei i blant. Nei, det passer ikke. Nei, det rekker vi ikke. Men det er det visst ingen som har fortalt dere.

For dere er utprega Ja-folk og det har dere nok alltid vært. I hvert fall for meg. Og helt sikkert før det. 10 år før der og 10 år før der igjen. Og for 50 år siden i dag, da dere ga hverandre hvert sitt Ja ❤️

/ Gratulerer med bryllupsdagen, mamma og pappa 🎉

8 kommentarer
    1. Hipp hurra for mams og paps!

      Og ang podcasten: Vi vil aldri aldri aldri ha en kjip jingle til ukas godbit, vi vil ha Peter! 💛

    2. Red min kommentar over.
      Hvis du ikke kan få Per og Bahare til å synge inn en jingle. DA hadde dere slått an! 😜

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg