Litt pikk i salaten?

Advarsel: Sinne. Mye sinne.

Jeg sier det allerede fra start, så vet du hva som kommer. Det blir litt banning. For i denne ukens episode av ”Gjesterommet” tok vi opp et tema som fikk det til å gå en kule varmt i studio: Pikkbilder på Snapchat.

For som mann, opplever jeg jo ikke dette. Aldri. I alle mine år på Snapchat med titusenvis av følgere har jeg fått to puppebilder og ett vaginabilde, men det er også alt. Christina derimot.. Asså, det hagler inn pikkbilder daglig. DAGLIG!

Før var det for det meste fra utenlandske kontoer, men i det siste har det begynt å ta seg opp fra norske brukere. Du leste riktig: I 2019 tar det seg opp. Det kommer faktisk flere og flere. Pikkbildene blomstrer!

Asså, hva faen?! Man skulle jo tro at dette var en greie man gjorde da Snapchat var nytt og alt var spennende, men det kommer altså flere og flere norske tissemenn inn på markedet.

Det gjør meg faktisk forbannet, for som mann så gir disse forpulte taperne oss andre et dårlig rykte. Og det er jo ikke bare ufint det de driver med, det er rett og slett ulovlig.

Å så til de grader eksponere seg for andre mot deres vilje, gjerne mens man sitter og onanerer, og nærmest presser pikken sin gjennom skjermen til noen som lykkelig uvitende sjekker innom mobilen, kan lett klassifiseres som et overgrep i min bok.

Noen vil kalle det blotting, men jeg mener det stikker mye dypere enn det. Pikkbilder på Snapchat er en slags moderne, utbrodert versjon av blotting, der man tar det et steg videre og kombinerer blottingen med et slags digitalt overgrep.

Slik patetisk, usømmelig oppførsel burde vært straffbart ved lov. Og det er det! Derfor synes jeg faktisk man skal anmelde enhver pikkidiot – og politiet oppfordrer til nettopp det.

Politiførstebetjent ved vold- og sedelighetsavsnittet i Øst politidistrikt, Daniel Wallin Holm, uttalte følgende til NRK i 2017:

– ”Det kan være mulig å spore opp hvem som sendte bildet. Men det kan bli slettet av brukeren, så en screenshot kan være lurt. Man bør sikre det man kan”.

I samme sak står også følgende:

”Ifølge paragraf 201 i straffeloven er det å sende slike bilder det samme som blotting. Man kan derfor straffes etter samme prinsipper som om man blotter seg foran en person.”

Holm uttaler videre i samme sak at flere personer faktisk har blitt dømt for dette:

– ”Får du dokumentasjon og vi avdekker brukeren, så kan vi straffeforfølge. Så er det forskjell på om det er en uskyldig ungdom som sender et bilde til en annen ungdom eller om det er en voksen som kontakter mindreårige.”

Så da burde den saken være grei. Sikre informasjon, anmeld forholdet og kryss fingrene for at rettferdigheten seirer. I en perfekt verden ville selvfølgelig straffen for noe slikt være at man fikk penisen kappet av ved roten, men en klekkelig bot eller en tur i kasjotten er ikke helt feil det heller.

/ Happy snapping!

 

OBS! Ønsker du å høre mer om denne saken, finner du den dagsferske episoden: “Gjesterommet #29: Hvite gutter, kokosnøtter og peniser på snapchat” iTunes, Spotify, via denne linken, i din podcast-app (søk etter “Gjesterommet”) eller rett her i innlegget:

5 kommentarer
    1. Det som foregår på Snapchat er helt sykt, jeg er helt enig med deg, vi andre får et svært dårlig og ufortjent rykte på oss. Gidder snart ikke å ha snap lenger, bedre å slette den! Det blir jo egentlig bare assosiert med tull nå om dagen..

    2. Hei
      Så bra at noen skriver om dette .
      Jeg blei skilt for snart 6 år siden og har prøvd flere måter å bli kjent / datet menn på …..OMG …Jeg har virkelig aldri sett så mange tissefanter før…..å det sier noe når jeg jobber på et omsorgssenter som Helsefagarbeider .Det er lissom helt normalt det å sende pikkebbilde …å spør du meg big time turn off …..så nå har j3g rett og slett tatt en pause fra denne ledig verden når det gjelder det å møte noen .
      Tusen takk at du opplyser å skriver om temaet ….Takk og gudselov for at det faktisk finnes menn der ute som også synes dette er motbydelig ….da er det håp
      Lindy

      1. Takk for det. Og på vegne av mitt kjønn: BEKLAGER for alle idiotene!! Håper du finner en dugelig, pikkbildefri mann der ute. Det skal heldigvis være noen igjen av oss 😊

    3. Skjønner ikke helt hva som er sånn stas med å sende bilde av tissen sin til fremmede damer… Men det er vel en videreføring av gamle dagers “pusting i røret”? Husker jo at det hendte at telefonen ringte og når man tok av røret (jada, dette er fra den tiden telefoner hadde rør!) og det eneste man hørte var noen som pustet tungt i den andre enden. “Hvem er dette?” spurte jeg en gang og fikk til svar:”Hva tror du jeg holder på med nå?” *pes pes* Herregud. Hva er det med enkelte menn???

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg