Life hack: Majonesen

WHAT?! Er det bare jeg som ikke har fått med meg dette???

For i lunsjen i går skjedde det noe rart. Jeg hadde akkurat laget meg en ganske alminnelig skive med leverpostei og majones. Majonesen lå i tykke, vulgære striper på skiva. En rask titt på skiva til naboen og jeg fikk se at majonesen lå i tynne, vakre striper, som en nygredd man på en enhjørning.

Hvordan i all verden klarte han det?

Jeg ser tilbake på min blings og ser at majonesen ligger som to bleike brunsnegler.

«Øy, hvordan fikk du stripene så tynne og fine?» spør jeg.

«Hm? Spratt av korken og brukte den tynne stripa, vel. Eller hva mener du?»

Jeg skjønte fortsatt ingenting. Vi brukte samme tube, men hans striper så ut som strengene på en engleharpe, mens mine så ut som to overkjørte grevlinger.

Så jeg forklarte min frustrasjon, mens jeg gestikulerte og pekte på brødskivene som en italiener i trafikken.

«Vi brukte jo samme tuben og se på forskjellen da! Hvordan er det mulig? Kan du trylle liksom? Er du Harry Potter?»

Da begynte alle rundt bordet å le.

Først skjønte jeg ingenting, men det fikk jeg snart vite. De lo definitivt ikke med meg, men av meg. For tydeligvis, har majonestuben i maaange år hatt TO ulike innstillinger! Tynn stripe eller tykk stripe. Skrur man av korken, får man tykk stripe – napper man av tuppen av korken, får man tynn stripe.

Og dette trikset kunne tydeligvis alle i hele verden..

WHAT?! Det har jeg aldri fått med meg!!

Napper man av korken istedenfor å skru av…

 

…så finnes det en hemmelig stripe-innstilling på innsiden!!

 

Så er spørsmålet: Er jeg han ene idioten som ikke visste om dette eller finnes det flere? Vi ere en nasjon vi med, vi små med majonesstriper en alen lange..? Eller er det bare meg?

Men uansett, alene eller ei – brødskive med leverpostei og majones kommer aldri til å bli det samme igjen 😄

// Hvem hadde trodd at fremtiden skulle by på majonestuber med to innstillinger 😆

68 kommentarer
      1. Hvordan gjør dere for å ikke få med dere dette. Var rimelig greit reklamert for dette når det ble innført. Ser dere aldri nyhetsinnslag på VGTV eller andre digitale kanaler? Og jeg spiser ikke majones en gang.

        1. Nei, jeg har aldri sett reklame for dette. Ser aldri på VG-TV, og sjelden på annen TV (og da mest Netflix og NRK).

          Takk, Peter, nå skal det bli tynne striper også her i huset 😀🤗

        2. VGTV er et sammensurium av oksebajs, lite nyttig info i VG generelt.
          Hva med oss som ikke har en “nyhets”trang som deg?
          Skal sies jeg spiser heller ikke majones, menså jeg har lært noe unyttig i dag (kan kanskje lære det bort nå da).

    1. Majonestubens hemmelighet visste jeg om. Jeg er mest sjokka over at du har majones på leverposteien😉

        1. Bruker sjelden majonestuber, foretrekker posene da jeg synes det er lettere å få klemt ut av de. Men dette var jammen nytt for meg òg. Aldri hørt om det før. 😮

    2. Nei, du er ikke alene. Tvert i mot 😂😅 Og da har jeg selv hatt denne tuba i påleggsboksen min på jobb i mange år😂
      Jeg fikk aha opplevelsen med denne tuba rett over nyttår, men må innrømme jeg ennå ikke har greid trikset med korken. 🤪 Jeg kjører gammel stil fortsatt 🙈🙈🙈
      Tror det er mulig på kaviar tubene til Mills også 🙈🤣

    3. WHAT?? Hadde ingen ide om dette!! Takk for dette innlegget, for jeg kan ikke fordra tykke majones streker og har derfor brukt mest pose. Men på reise eller hytteturer og sånn må man jo bruke tube!

      1. Du er ikke alene! Jeg har brukt mest pose, så jeg fikk en åpenbaring nå 😆
        Som du skriver brødskiva med leverpostei og majones blir aldri den samme igjen! 😁

    4. Det har vært i et par år nå. Helt genialt. Har ikke kommet til kaviartuben, men er jo bare og skylle en til majonestuben så har du.

    5. Visste heller ikke om det, men jeg bruker alltid majones på pose – men er sikkert samme konseptet med kaviartuben, får prøve der:D Skulle bare si at skive m leverpostei og majones tas til ny høyde igjen med agurk oppå🤩 Samme med makrellfilet på boks; ha det på skive sammen med majones og agurk – SÅÅ sinnsykt godt!!! Seriøst, prøv:D

    6. Jeg har visst det leeeeenge, men later som jeg ikke vet så jeg kan bruke det som en unnskyldning for å ha altfor mye majones på skiva uten for store relasjoner 😉 Blitt god til å late som jeg ikke vet, eller ikke får det til da😉

    7. Hahahaha😂 Detta har jeg hørt om, men aldri skjønt hvordan man gjør😳😂
      Takk for den ordentlige informasjonen😂

    8. Jeg visste om det, men det er bare fordi min mann hadde oppdaget det på jobb…

      Og forresten, det mangler rødbeter mellom leverposteien og majonesen på den skiva di 😉

      1. Haha, liker engasjementet! Fordi de tkke stripene blir så veeldig tykke. Og hvis man er litt fysen på leverpoatei og spiser tre skiver i slengen, blir det fort veeldig mye majones med tykke striper 😅

    9. HÆ? Seriøst? Nå må jeg hente majonesen å teste. Lurer på om remuladen er slik også? Hva med kaviaren?

        1. Men et genialt tips fra en annen Silje lenger oppe i kommentarfeltet her da, man kan bruke korken fra en brukt majonestube til kaviar/remulade 🙌🥳

    10. Dette må jo være relativt nytt? Minnes at korken var mindre før- eller begynner jeg å bli gammel?

    11. Haha, måtte reise meg fra sofaen for å sjekke nå…. selv om jeg var langt nedi kaffikoppen jeg nyter i fred og ro (sovende barn 😊). Spiser ikke så mye majones i hus og aldri sett reklamen noen her nevnte så føler meg litt unnskyldt for å ikke ha fått det med ☺️

    12. 1) Majones på leverpostei? Det skal jo være agurk, må vite.
      2) Ante ikke at det fantes instillinger. Mind blown!

    13. Men kjære verden, hvor har dere vært? 😳
      Det ble jo reklamert over ALT! På TV var det en reklame, på hvert gatehjørne og i hvert buss skur 😅

      Jeg derimot hadde heller tenkt, «han er en som kjøper majones på pose og klipper veldig små hull» 😂

      1. Men kjære verden 😉 Ikke alle gidder å bli sittende for å se på reklamen på TV, ingen reklame i busskuret “på landet”, og ingen gatehjørner med reklame her heller. Så dette ante jeg ingenting om 😀

    14. Aha!! Jeg las om dette for ett par år siden, men forsto aldri hvordan det fungerte. Så jeg trodde rett og slett at de ikke hadde begynt med det likevel. 🤣 takk for oppklaring! 😃👌

      1. Hahahaha jeg og , helt til jeg løfta tuben ut av kjøleskapet etter korken og den spratt av 😂🙈

    15. Haha! Har alltid kjøpt de posene for å lage tynne striper. Sjeldent jeg kjøper majones da. Kanskje en gang eller to i året. Agurk eller paprika er like godt på leverpostei eller salamien 😊 nå fikk jeg skikkelig lyst på brødskive med leverpostei og majones da! Blir lunsj i morgen gitt

    16. Andre praktiske morsomheter; at man kan trykke inn en dings på endene av pakken til aluminiumsfolie/plastfolie for å holde rullen på plass i esken, vri og rote litt på isbitposene så deler posen seg opp og man slipper å slite de ut en og en (blir en hel pose med isbiter i). Begge deler er merket på emballasjen til produktene, men virker som få har hatt interesse av å lese på de 🙈🙌
      Kanskje folk har enda mer på lager?

    17. Trodde dette var noe alle visste om eller i alle fall klarte å finne ut av ved å bare se på korken. Trenger ikke å se reklame for å forstå. Majones er godt.
      #mannnrtoikommentarfeltet #kvinneblogg #girlpower #staytogether #manpower #iqtest #majoinspo #bekymretforfremtiden #positive #negative #instablog #mat #sulten #flerehashtags #litebatteri #offended #følelser #krenket #ikkekrenket #livet #flestkvinnerikommentarfeltet #humor

    18. Øh! 😂 Nyhet her også 🥳 Har ikke forholdt meg til reklame på mange år, og her ser man hva man går glipp av😅🎉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg