Kjempesprekk!!

Det skulle bli min beste uke i ”Fit for fight”. Det endte i potetgull, sjokolade og cola ☹️

Det skulle bli en dritbra uke. Gledet meg til å sparke i gang den nye uka med markløft på mandag. Prøve ny personlig rekord og gi gass fra start. Spise sunt, trene bra, legge meg tidlig og alt i alt fremstå som et prakteksemplar av menneskerasen.

Det ble nøyaktig motsatt.

Det startet med sykt barn, så ble jeg syk selv og når jeg blir syk så blir jeg patetisk. Synes supersynd på meg selv og opphever alle grenser og forbud. Har jeg lyst på cola, så får jeg cola. Jeg er jo syk!

Som er greit så lenge man er syk, men så blir man frisk da. Og man har fortsatt lyst på cola.. Og da kommer dårlige unnskyldninger billig.

For jeg har jo tross alt skrumpet inn under disse sykdomsdagene, så da kan det jo ikke skade med en liten sjokoladebit? Og det er fy-fy å kaste mat, så den colaen jeg åpnet da jeg var syk, blir jeg nødt til å drikke opp. Kanskje kjøpe en til også, siden de var på tilbud..

Jeg har jo vært syk nå, kroppen trenger sukker for å bygge seg opp. Og ganske mye mat. Men det bør være lett-fordøyelig mat, så pizza er nok lurt. Med cola. Og en liten sjokoladebit.

Og vips så sitter man der og fråtser i den samme satans maten man prøver å flykte fra!!

Det er en klassisk ond sirkel som kan velte hele lasset. Starter i det små, men selvforakten bygger seg bare sterkere og sterkere i takt med at man fortsetter å spise dritt og føle seg dritt. Til slutt gir man bare opp hele greia for å slutte å føle seg dårlig. For har man først gitt opp, så slipper man i hvert fall å ha dårlig samvittighet.

Men nei.

Ikke faen!

Ikke denne gangen!

Jeg skal ikke la denne ene uka ødelegge hele greia. Jeg skal vise at jeg er sterkere enn dette. For én gangs skyld skal jeg sparke potetgullet i fleisen og vise at jeg er bedre enn det der. Så nå er det slutt!

Det ble en mørk uke med mye dritt. Det ble alle vanene jeg prøver å slippe unna, helt ned til å ligge med mobilen i trynet til laaangt på natt, bare for å våkne opp etter få timers søvn og føle seg som en brukt dritt.

Det er akkurat på et tidspunkt som dette at jeg typisk ville gitt opp, og det er akkurat derfor jeg nå sier farvel til potetgull, sjokolade og den bedritne colaen.

I morgen tidlig skal jeg sparke i gang vinterferien med en sunn og god frokost, så skal jeg rett til treningssenteret og løfte dritten ut av hver eneste vekt jeg ser. Og hvis jeg ser en eneste sjokolade, skal jeg sparke den rett i nøttene.

Føkk off, jeg skal bli Fit for Fight!

/ Let´s go, ny uke! 😄👍

–> Sving innom Desirèe Andersen og Line Victoria for å se hva de skriver om Fit for Fight 🎉

6 kommentarer
    1. Regel nr 1 når man er på diett er å aldri gi opp, selv om man sprekker! Dette fikser du opp igjen i LETT! 😃 lykke til videre!

    2. Lykke til! Morsomt at du faktisk skriver om denne sprekken 😀 Får ikke gjort noe med fortida uansett nå – det er bare å gønne på videre!

    3. Du er bare akkurat sånn som oss andre 🙂
      Men en regel er grei å ha i bakhodet når du skal ned i vekt:
      KJØPT = SPIST
      Du må få deg handleklaffer på brillene, slik at sidesynet reduseres i butikken… 😉
      He He..

      1. Oj, DEN var ikke dum! For det er akkurat sånn det er. Man har det i skapet hjemme og før eller siden går det ned i dragsuget. Kjøpt = Spist, DEN skal jeg ta med meg videre. Takk!

    4. Potetgull og cola gjør livet bedre. Det er lov til å kose seg litt ekstra, når man er i dårlig form. Det eneste som mangler er at du slipper en høylytt rap, der du ligger å koser deg på sofaen med potetgull og cola. Hahha, håper for din skyld at du klarer å rape på kommando 🙂

      Håper denne uken her vil få deg på beina igjen .-)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg