Kald uten deg ❤️

Jeg hadde en kald og uggen følelse allerede før jeg kjørte feil.

Klikket meg til venstre der jeg skulle kjørt andre vei.

Fulgte baklysene fra en annen bil, halvt i blinde, halt som sau.

Brått var jeg ute på en lang, mørk landevei.

Baklysene foran svingte av på en øde grusvei og så var jeg alene.

Tåken lå som et tettvevd teppe av piperøyk, månen lå gjemt bak mørke skyer.

Fortsatt sensommer, men jeg skrudde opp varmen. Stått på blått i hele sommer, men opp til hvitt og forbi nå. Helt inn på rødt. Fortsatt kaldt i bilen. Merkelig.

Langt på natt, burde vært hjemme for lengst. Hjemme venter et mørkt og sovende hus. Ingen å prate med, bare legge seg i stillhet og håpe dyna varmer.

Setter på musikk og kutter meg sakte gjennom tåken. Frontlysene som en machete i en tettvokst jungel av grått.

Vet ikke hvorfor, men kjenner meg merkbart ensom i natten. Burde vært hjemme nå. Snor meg rundt på ukjente veier.

Virrer rundt i et hav av mørke som en forvirret penn i et blekkhus.

Skrur opp musikken og søker selskap i ordene.

Og der var det.

Helt overraskende og helt plutselig. Midt i en sang jeg nesten aldri har hørt. ”Cold” av James Blunt. Har ikke tenkt på teksten før, men der var det svart på hvitt:

“Without you I´m just cold.”

 

Og det er sånn jeg føler.

Tenker ikke over det når jeg har deg i sofakroken, gjerne med en tott i fanget som søker massasje. I bilen, i senga, ved middagsbordet, glemmer å tenke på det da.

Men her jeg sitter i en ensom bil alene, skinner ordene klart som solen.

Uten deg er jeg ensom og liksom ikke hel.

Ukomplett og utilpass.

Kan være at sangen handler om noe helt annet, det betyr ikke stort, for de få ordene er alt jeg trenger. De er alt som definerer hva jeg føler for deg. Innser jeg nå.

Den helhetsfølelsen. Meningen med det hele, alt jeg trenger for å være meg, mann og pappa. Brikken som gjør puslespillet komplett. Det er deg.

Og uten deg er jeg bare kald.

/ ❤️

4 kommentarer
    1. Leste dette innlegget, gikk sporentreks inn i stua og klemte på mannen min. Det endte med masse klem, kyss, latter og god prat i en time, uten TV, mobil og lignende. Du er en skikkelig god påvirker, du 😀

      1. Så utrolig hyggelig å høre!! ❤️😍 Mandag morgen klokken halv ni og allerede nå er uka mi i boks. Takket være deg. Så fint å høre at min lille kjærlighetserklæring kan inspirere andre til å tenne gløden. Som påvirker, er vel det det beste man kan håpe på. Så nå kan jeg ta resten av uka fri, min jobb er gjort 😄😄

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg