Julekongen er avlyst!

Jeg lovet daglige oppdateringer, men så plutselig ble det stopp. Hvorfor? Vel, jeg har faktisk en ganske god grunn.

La meg bare først og fremst si at jeg elsker Julekongen. Jeg synes det er en fantastisk julekalender og barna digger den! Lillesnupp er spesielt glad i kjenningsmelodien og der er jeg helt enig. Når Sølvguttene stemmer i til ”Stille som den nye snøen daler” får jeg frysninger helt ut i sokkene.

Å se Kevin slite seg gjennom et heseblesende dobbeltliv som skolegutt og Konge, er rett og slett helt nydelig. Skuespillerprestasjonene er strålende og jeg merker at selv som voksen er jeg utrolig spent og nysgjerrig på hva som kommer til å skje i neste episode.

Det er familietid, kos og glede i sofaen. Det er førjulsmagi og spenning på høyt nivå. Og akkurat det ønsker jeg å nyte. Med lave skuldre. Ikke med macen i fanget.

For jeg må innrømme at det er et lite skår i gleden å skulle skrive notater, lete frem bilder og være på jobb når man egentlig bare skal slappe av.

Som blogger er jeg jo ganske vant til å blande jobb og familietid, men akkurat her føler jeg at familietiden skal få trumfe. Dette er vår lille greie i en hverdag der vi mye av tiden suser rundt med hvert vårt. Skole, barnehage, trening, oppussing, jobbing, rydding og matlaging.

Sant å si så er den lille halvtimen med julekalender nesten det eneste vi har vært samlet rundt i det siste.

Ingen er ute i gata og leker med kompiser, ingen står ved kjelene. Vi bare koser oss. Det er familietidens indrefilet og da synes jeg det kan bli med det.

Så beklager jeg til alle som har kost seg med analysen, det har jeg også, men noen ganger får familiehensynet vinne. Dette er jo en pappablogg tross alt 😊

13 kommentarer
    1. DET var en klok og familievennlig avgjørelse.. Nyt advent og familie…og jeg lover deg,- det blir bedre og bedre for hver episode 🙂
      Jeg husker den fra sist gang…sier ikke mer 😉

      1. Håhå, nå ble jeg nysgjerrig! Kjenner at jeg bare blir mer og mer gira. Også det sølvskimmeret i går da, hva var DET for noe?!
        Blir fint å følge serien videre med en liten apekatt i hver armkrok 😊

    2. Forståelig, men også veldig trist… var så fint å føle at man hadde noen å se på adventskalenderen med, i en ellers veldig ensom hverdag!
      Hilsen ufrivillig singel og barnløs på snart 35, og hvor alle jeg kjenner er for opptatt med egne familier i adventstiden!

      1. Åå ensom i jula er ikke noe fint! Minner meg om den jula jeg var i militæret og satt på post på julaften. I en liten bu for meg selv og stirret på en tom vei midt på natten og hørte på en skurrete radio og visste at familien hjemme koste seg med julemat og full glede. Så håper du finner noen som gjør deg glad og litt mindre ensom i juletiden, skjønner at det må være en trist tid å være alene.

        Stoor juleklem fra meg 😊

    3. .. men.. kan du ikke ta en oppsummering av dagens episode på kvelden da? alltid moro å lese spekulasjonene.. Utover det så var det en lur prioritering syntes jeg.

      1. Godt poeng og skal prøve å snike inn det hvis jeg rekker. Men dagens episode var jo verdt en hel stil alene! Altså, hva skjer med Eiril og moren?? Og hva skjer nå som Kevin har fått kloa i hansken?? Og vil ridderne komme seg hjem? Blir det snø til 16. desember? SÅ. MANGE. SPØRSMÅL!!

    4. Jeg er så enig med deg, familie er jo tross alt det viktigste man har i livet.

      Her går familien fremfor både skole å arbeid uansett grunnlag for å være helt ærlig 🙂 <3
      Så jeg føler virkelig med deg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg