Julekongen #6: Partykonge og sukkerfest

Og der var Mira rett tilbake på toppen av snørrvalp-skalaen ja. Også hun som var så søt og sjarmerende i går. Synd. Kanskje har hun bare en ugrei avhengighet til sjokoladepålegg.

Noen andre som kommer til å bli hekta på søtsaker, er alle barna i Den hemmelige dalen, nå som Kong Sukker er i byen!

Snakk om partykonge!

Ja forresten, har ikke de tvilling-søstrene til Kevin tenkt til å gjøre noe annet enn å spille brettspill og krangle i hele desember? Jeg klager ikke altså, det er tross alt forfriskende å se to ungdommer gjøre noe annet enn å bare sitte med mobilen limt i fleisen 😉

I dag fant jeg også ut at Christina tydeligvis er kjempefan av Robert Stoltenberg, for hver gang kongens hoffnarr kom på skjermen med sine elendige trylletriks, satt hun og fniste som en skolejente i sofaen.

Angående skole, fun fact: En kort periode på ungdomsskolen var jeg hemmelig forelsket i Herborg Kråkevik. Hormoner. Så du kan si jeg spratt godt i sofaen da hun plutselig dukket opp på skjermen i dag.

Men skulle ikke Eirils mor gråte hele tiden da? Så for meg at det var HELE TIDEN, sånn typ selv om hun var i butikken eller sto på ski. Men noe annet som er langt mer mystifistisk er denne rare hosten til Eiril. Hva skjer med den?

Hvorfor føler jeg at det ligger noe langt mer intrikat bak den hosten enn at hun bare glemte å gå med skjerf en dag?

Er hun allergisk mot vennskap?

Men den spekulasjonen blekner i forhold til mine tanker om hva som venter Ante og Anti!

Nå som de har forvillet seg gjennom hula til Kevin! Hvordan i all verden skal det gå? Har de tenkt til å fortsette å utforske eller piler de hjem igjen? Vil de avsløre Kevin eller vil de bli med på laget hans?

Og hva i all verden er det Snerk pønsker på?? Lager han faktisk en ny kongehanske i gryta si eller koker han bare suppe på likjord og akkar-liknende peniser?

(Skjermbilder med tillatelse fra NRK)

Snerk er på krigsstien, Kevins dobbeltliv slår sprekker og Ante og Anti er på avveie. Hvordan skal dette gå??

Ikke vet jeg, men jeg kommer til å bite negler helt til i morgen!

P.S. Julekongen ser du hver dag på NRK Super kl. 18.00 eller på NRK på nett

4 kommentarer
    1. He, he, he! Fantastisk. Bor ikke i Norge, så jeg får ikke sett Julekongen. Er en solid trøst at du oppdatere hver kveld…..ut ifra det jeg leser er jeg litt usikker på om jeg ville latt mine søte små fulgt med på denne serien😂👍

      1. Haha! Barna følger med og storkoser seg! Mulig jeg gir et litt skjevt inntrykk av serien 😂
        Så utrolig hyggelig at du følger med! Kjempemoro å se på serien, men holder lenge å bare følge med på min analyse også 😉

    2. Hvorfor har bloggen din forsvunnet fra feeden min? Når jeg går inn på blogger jeg følger så får jeg opp at ditt siste innlegg var 27.11.18 ….bloggadressen er den samme, men innleggene kommer ikke i blogsoftfeedthingien min….hmmm…

      1. Hæ?! Det var rart. Må ha noe å si med overgangen til ny plattform, det skjedde vel rundt den datoen der. Blogg.no har byttet fra blogsoft til WordPress, og i den overgangen har mye rart skjedd.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg