Julegaveinnpakkingsverkstedskaos

Samme søla hvert eneste år:

”I år skal vi ta oss gooood tid til å pakke gaver”

”Ja, også skal vi lage personlig innpakking med morsomme kort og binde på noe tørket frukt eller hjemmelaget godteri eller noe!”

” Ja, også tar vi gløgg og pepperkaker til!”

”JA! WOHOOO!!”

Så kommer jula da. Som julekvelden på kjerringa. Og plutselig sitter man der.

”I helsike, vi reiser jo bort i helgen og da må vi ha med gaver til hu og han og hen og hin!”

Borte er alle planene om hjemmelagde karameller sirlig pakket inn i artig emballasje – hello stressløsning i siste liten.

I år har vi heldigvis rukket å kjøpe et par artige småting, så det blir ikke baaare gaver med restpapir fra i fjor. De fleste gavene blir pakket i svart papir med et morsomt bånd, men det er også alt.

Ikke origami-kort eller bittesmå DIY-nisser laget med tekstiler og kjærlighet. Slik vi hadde planlagt.. 😉

Neste år derimot.. Ja, DA blir det andre boller!

Yeah right 😆

Den eneste måten å få til det på, blir å begynne på pakkingen mens nyttårsrakettene fortsatt gjaller.

Det er riktignok bare min side av familien som må ha gavene levert allerede, så halvparten av gavene gjenstår, men neste uke kommer jo ikke til å bli noe bedre. Vi skal ha hele Christinas familie her på julaften og akkurat nå ser stua (og huset for øvrig) ut som Berlin like etter krigen.

Så ja, la oss se an de karamellene til neste år da.

Eller året etter 😉

6 kommentarer
    1. Det viktigste er tanken. skal alle ha det fineste med selvlaget og mye styr med alt annen en holder på med ( oppussing, ny jobb, mange barn, helseproblemer eller hve det enn er ) så blir det ofet mer stress enn kjekt
      Min plan var å være ferdig til midten av desember i år med alt….vel…som vanlig når alle gaver er kjøpt spør min bror om eg kan ordne hans gaver og…..og i år for å toppe det hele kom Amerika besøk uventet en hel uke på besøk og dro hjem i forgår…alts en uke med alt som sku vært gjort forsvant……og eg måtte handle alene -uten bil -to dager med trillekoffert og buss.eg er utslitt…….så i dag skal eg kose meg….vaske litt kattevask på badet da det ble nedvasket da vi fikk sponatan besøk….så skal eg pynte med noen engler og noen rudolfer for di en julepynt boks er borte -den med alle pottskjulerene i rødt….dukene, teppene på sofaene med julemønster og juleputene er på plass….skal skifte til rød duk og lage nytt lysfat og så skal treet pyntes i kveld….tradisjon etter mamma……og den joben gjør ungene her i huset -datteren min og min yngste bror.så det slipper eg 🙂 Bare kosen igjen for meg altså 🙂 Rudolf, engler og ny duk, lysfat, lett vask av bad-JUL 😀 God jul til deg og dine <3

      1. Er så mye man skulle ha gjort, men jula har det med å komme raskt og overraskende. Så blir det ganske mye stress, hvis ikke man klarer å akseptere at man må gi slipp på et par ting. Ble ikke så mange julefilmer på oss i år, men NESTE jul, ja da blir det saker 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg