Jeg vant over møkkaværet!

Grusen som knaser under skoene, beina som jobber i taktfast tempo, musikken som egger til kamp, solen som skinner og svetten som siler i strie strømmer. Å løpe er magisk! Hvorfor sa det plutselig stopp?

Tenkte jeg. I forrige uke.

Da vi var i Spania og jeg fikk lagt inn hele 4 løpeturer på én uke. Langs strandpromenaden, opp stupbratte bakker i rurale landsbyer og langs støvete spanske kjerreveier. Fantastisk! Komme hjem svett og god og føle seg som en million dollar.

Jeg elsker jo den følelsen! Likevel har det stoppet opp litt i det siste. En dårlig uke blir til to uker, og plutselig føler man ikke får å løpe likevel. Tenker at man vil, men terskelen blir høyere og høyere, og for hver dag som går, kryper skoene lenger og lenger inn i skohylla.

Og det er jo ikke så rart, for da jeg kom tilbake fra Spania innså jeg fort hvorfor det stopper opp. I Spania var det 30 grader og sol. Da vi kom hjem var det 3 grader og regn. Det gjør noe med gnisten.

Litt lettere å rive av seg skjorta og løpe i baris, fremfor å pakke seg inn i ullundertøy og fjellduk for å ta seg en liten tur rundt blokka.

Men heldigvis fikk jeg den uka i Spania, for det er noe med den følelsen når man kommer tilbake. Når man føler seg frisk og fresh som en nyåpnet avocado, klar for fight!

Og enda bedre blir det faktisk om man trosser fornuften og løper rett ut i møkkavær, for da har man ikke bare trent, men også beseiret værgudene!

Man har tatt tyren ved hornene og ikke latt seg stoppe – og da føles dusjen etterpå bare enda bedre!

Så takk til Spania for at du fikk meg ut i løpeskoene i helgen. Hadde ikke lyst, virkelig ikke, men jeg kan jo ikke la det norske været stoppe meg nå!

Og nå som jeg først har beseiret vær-frykten, kjenner jeg gløden og treningsgleden, og har skikkelig lyst til å holde det gående hele vinteren gjennom. Slaps, snø og søle – bring it on!

Sier jeg nå i hvert fall, men vi får se hvor tøff i trynet jeg er når værgudene skrur snøkanonen på fullt. Men i dag var det i hvert fall en stoooor seier å løpe en god runde i 3 grader og pissregn 😄

High five,

Fra en frisk og rask avocado 🥑😊

2 kommentarer
      1. Hei Rita!
        Ja, trakk vinnere tidligere i dag. Skrev på facebook og i selve innlegget, men glemte å legge det ut som egen status. Beklager for det. Men om det er noen trøst: Nye konkurranser er like rundt hjørnet 😉👍

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg