JEG HAR FÅTT DRØMMEJOBBEN!!

Klyp meg i armen – jeg kan ikke tro at det er sant!! Denne uken har jeg nemlig startet i kliss ny jobb. Og ikke en hvilken som helst jobb heller, men selve drømmejobben!!

For som en kreativ tekstnerd med spesiell interesse for reklame, markedsføring og alt som skaper engasjement, har drømmejobben alltid vært den samme. Jeg har endret meg mye gjennom årenes løp, men om du hadde spurt meg i går, for ett år siden eller 25 år siden, ville svaret alltid vært det samme. Drømmejobben? Tekstforfatter i reklamebyrå.

OG NÅ HAR DET SKJEDD!! Denne uken åpnet jeg nemlig døren til en helt ny verden, da jeg med vannkjemmet hår tok fatt på mitt nye liv som tekstforfatter i reklamebyrået NYG.

Der ble jeg møtt av en fantastisk gjeng med kreative, smarte, imøtekommende, morsomme, hyggelige, dyktige og særs kompetente mennesker som tok imot meg med åpne armer.

Jeg har riktignok bare vært der i tre dager, men allerede nå kjenner jeg at dette er mine folk. Dette er stedet jeg kommer til å blomstre, kose meg og se frem til hver eneste dag på jobb. Jeg har kommet hjem.

Og det… ja nei, det finnes vel knapt bedre følelse i hele verden. Spesielt med tanke på hvor langt nede jeg var for bare seks måneder siden. Men selv en trist haug med søkkvåte pinner kan blusse opp til et voldsomt bål. Alt man trenger er litt hjelp. Og den kreative livsgnisten fikk jeg av dere her inne. Å begynne å blogge igjen ble redningen for ti skrivelystne fingre som hadde gitt opp håpet.

Og nå, bare få måneder senere har jeg landet drømmejobben som jeg har siklet på hele livet. Hvor sykt er ikke det?! Endelig skal jeg få lov til å jobbe med det jeg elsker mest! Skrive, drodle, engasjere, brainstorme, utvikle konsepter, bygge merkevarer og jobbe kreativt fra “God morgen” til “Sees i mårra”.

Jeg er altså så glad og spent og stolt og lykkelig at jeg bare har lyst til å hoppe ut av vinduet i vill gledesrus! Og litt av det må jeg faktisk tilskrive deg kjære leser. For denne bloggen og alle dens lesere, har virkelig vært en kreativ inspirasjon i lang lang tid.

Så tusen tusen takk. Du/jeg/vi har gjort meg til verdens muligens lykkeligste mann akkurat nå 🤩🎉

// Tjoppadoodeldiiii!! 🥳🙌

18 kommentarer
    1. Gratulerer! En sånn jobb hadde jeg elska selv 🙏🏻 Hilsen en som drømmer om å bli forfatter (og har skrevet tre bøker).

    2. Herlig! Og gratulerer så masse!
      Jeg håper du fortsetter å skrive like korrekt norsk også,- og ikke snubler som så mange av dine kollegaer gjør. Der er tydeligvis fort gjort å surre med ordtak og uttrykk 🥴

    3. Gratulerer så mye. Så hærlig det må være å ha en konkret drøm om en drømmejobb. Å så hærlig å føle at du er kommet hjem. Håper jeg også kan få den følelsen en vakker dag 🙂

    4. Fantastisk lesning Peter 🙂 Det er så fortjent.
      Den følelsen du beskriver her har jeg også opplevd, for jeg kapret selv min drømmejobb for 4 år siden.(på tide kanskje i en alder av 44 år, men bedre sent enn aldri) Jeg overdriver ikke når jeg fremdeles gleder meg til hver eneste dag jeg skal på jobb, for med sånne kollegaer jeg også har, hvem kan ikke annet enn å glede seg. Riktignok i en heeelt annen bransje enn din, men det er min drømmejobb.

    5. Gratulerer 🙂 Så bra at bloggingen fikk opp skrivelyst og annen lyst, livslyst? 🙂 Jeg lurer på en ting: fikk du jobben gjennom bloggingen, eller var det bare tilfeldig at du satte i gang å blogge, og samtidig fikk ny jobb? 🙂 Det blir nok spennende.

    6. Fantastisk!
      Rett mann, på rett plass!
      Lykke til med drømmejobben og takk for at du deler litt med oss her inne! 🙂

    7. Hei på deg. Er det noen som fortjener drømmejobben, så er det deg. Det du skrev om din kjære på morsdagen overgår det meste jeg har lest. Du har en uovertruffen evne til å treffe blink med din penn. Jeg ønsker deg lykke til i ny jobb, og gratulerer til de som er så heldige at de har kapret deg. God klem fra Birgitte

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg