Jeg glemte å elske deg

Det høres ut som det letteste i verden, likevel er det en fallgruve mange går i. Stresser med hverdagen, tenker fremover, tenker på jobben, lar hverdagene skli og glemmer å sette pris på alt det man tar for gitt.

Og kanskje spesielt det viktigste av alt. Kjærligheten.

For den er utrolig lett å ta for gitt når man først har fanget den, men kjærlighet er en blomst som trenger vann og næring. Den trenger solskinn, pleie og omtanke, og det er så utrolig lett å glemme.

For det er så lett å behandle kjærligheten som en plastblomst i hjørnet. Den er liksom alltid der. Fin å ha, men plastblomsten klarer jo seg selv. Det er alle de andre tingene som trenger tid og oppmerksomhet.

Jobb, få barna på trening, trene selv, stelle i hagen, lufte bikkja, presentasjonen i neste uke, ferieplanene og selvangivelsen.

Og mens hjernen er travelt opptatt med alt den skal rekke, står blomsten i hjørnet. Og visner.

Det fikk jeg ”reminder” på i dag tidlig, da jeg sto ved kjøkkenbenken og lagde frokost til barna og hørte sangen ”7 minutes” med Dean Lewis. Det var noe ved sangen som fikk meg til å pause livet i 2 minutter for å høre på teksten.

For det er lett å tenke at man må rekke ditt og stresse med datt, mens man er travelt opptatt med å få hverdagen til å snurre. Ta ting for gitt og dytte kjærligheten til side, altfor travel med å få hverdagen til å gå opp akkurat nå. Og i morgen. Og til helgen. Og plutselig sitter man sønderknust av kjærlighetssorg i en bil på vei ut av byen og lurer på hvor det gikk galt. Før man sakte men sikkert innser at man glemte å elske den man elsker.

Så dette er bare en vennlig påminner fra meg til alle i parforhold der ute: Husk å vanne blomsten.

Husk å elske hverandre ❤️

12 kommentarer
    1. Takk for at du deler! For det er så viktig! For 1,5 år siden, gikk et forhold tapt pågrunn av at jeg ble den plastikkblomsten som sto i hjørnet.. Etter 9,5 år.

      Men i dag er livet mye bedre, jeg har fått en ny mann i livet som gir meg og mine barn en kjærlighet som ikke kan beskrives ❤️

      1. Det er så sant det som skrives. Trist å høre :/ men godt å høre at du har det bedre nå <3 Her gikk også ett forhold tapt for 1,5 år siden pga at jeg ble den plastikkblomsten i kroken :/ etter 11 år.

    2. Så sant som det er sagt. Her feirer vi 10 års bryllupsdag i dag. Og det er 14 år siden vi ble sammen. I en travel hverdag med to små, fritidsaktiviteter og jobb er det viktig å pleie kjærligheten og. Vi feirer 10 års bryllupsdag med ei uke i syden uten barn. Så da skal kjærligheten pleies 💖💖💖

    3. Dette traff så inderlig.. er midt oppi dette nå, og vet ikke om det kan eller burde reddes.. forferdelig tungt.

    4. Godt skrevet! Men husk at «plastblomsten» ikke alltid trenger den store, himmelstormende oppmerksomheten heller, med sydenturer, kjærestekvelder på byen eller (dyre) gaver. Oppmerksomheten kan like gjerne være rusleturen dere tar sammen rundt kvartalet når barna har sovnet. Det kan være en film og en armkrok, at den ene lager middag som er ferdig når den andre kommer sliten fra jobb. Det kan være å spørre hvordan den andre har det, og virkelig lytte til svaret. Det kan være at man er litt ekstra tålmodig med hverandre når det stormer rundt ørene. At man er trygge nok på hverandre til å fortelle om det som gnisser. Gi rom for hverandres hobbyer og interesser. Og det viktigste av alt: fortell at du elsker.

      Vennlig hilsen en firebarnsmamma, som fremdeles er lykkelig gift etter snart 24 år 😊

      1. Du har så rett! Jeg har aldri opplevd dette sjøl, men det er oppmerksomheten i hverdagen som teller. Ikke gaver og ferier. Den andres oppriktige interesse og dette må gå begge veier. 😀 👍 💖

    5. Ja og kommunikasjon. Si no i fra hvis du føler deg sidesatt. Jeg blir fort oppslukt i meg selv jeg. Men min mann er utrolig flink til å si ifra hvis han «savner» meg. Og da er det lettere å gå i seg selv og huske å vanne blomsten etter så mange år som vi har vært sammen å. Ting blir til en rutine etter snart 20 år;)

    6. Kloke ord du skriver her. Det holder ikke med å tenke man skal bli bedre. Det handlingen som gjelder. Handling som viser hvor hjertet ditt er.

    7. Jeg fikk i går høre om et par jeg kjenner som gikk fra hverandre for flere år siden at de har funnet tilbake til hverandre igjen. Det var en gledelig nyhet!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg