Hyttekos og hengekøye

Denne uka har vi endelig kommet oss på vinterfjellet. Vi har leid hytte på Blefjell med hele familien min og med 15 apekatter og 2 hunder under samme tak, er det høyt tempo, mye kos og kaos.

I dag har vi fått oss en veldig etterlengtet langrennstur med hele gjengen og i kveld venter tacofredag for 15. Må innrømme at jeg er ekstra spent på hvordan kvelden blir, for jeg har lånt med meg litt utstyr fra jobben, satt opp camp uti skogen – og skal tilbringe min første vinternatt i hengekøye. Det blir utrolig spennende!

Spesielt siden det er storm i kastene og jeg bare er sånn 40% sikker på at treet jeg har hengt hengekøya i vil holde 😆

Jeg har hengt opp to køyer og har med doble sett med soveposer og liggeunderlag, så får vi se om jeg klarer å lure med meg noen eventyrlystne familiemedlemmer ut etter tacoen i kveld 😉

Jeg har i hvert fall tenkt til å hive meg ut i superundertøy og overmot, så får vi se. Som mørkeredd innekatt er jeg litt skeptisk, men alle på jobben snakker så varmt om hengekøye at jeg bare MÅ prøve. Det er også noe forlokkende ved tanken på å henge og dingle i høyden, istedenfor å rulle rundt på bakken.

Men kan det virkelig være mulig å sove ute i minusgrader uten å fryse av seg nøttene? Aner ikke, men jeg gleder meg til å prøve.

Men nå begynner det å lukte tacokrydder og Opa Opa her, så da får jeg løpe videre og bidra til det kaotiske fellesskapet.

Ha en fantastisk helg, folkens! 😄

3 kommentarer
    1. De trærne du har brukt er faktisk slike som oftest rotfeller…
      Gran og furu har ikke dyptgående røtter. De går langs bakken. Så blir det hard nok vind kan du risikere å få et tre i hodet, uansett hvor gamle og sterke de ser ut.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg