Hjemmesommer med barna

Hiv o´hoi! Christina har fått seg sommerjobb, så de neste par ukene skal jeg være alene med ungene på dagtid. I starten var jeg litt usikker på hva vi skulle gjør med all tiden, men nå kan vi ikke få nok dager!

For vi koser oss så utrolig med daglige oppdagelsesferder og oppdager nye ting hver eneste dag. Nye planer legges etter impulsmetoden, så ser vi an været og gjør akkurat hva rakkern pokkern vi vil. Det trenger ikke være noe stort, kan også være nært og koselig.

På mandag var vi hos oldemor for å plukke moreller, spise pannekaker og bygge puteslott på terrassen.

I går var vi først en tur på biblioteket for å raske med en oss en hel stabel av bøker og leke med alt det spennende de har der. Så stakk vi til Stavern for å nyte en deilig is i sommerværet.

På vei til bilen ramlet vi over et sommerteater som ble arrangert på bryggekanten, så da fikk vi med oss det også.

Og i dag har vi vært på Verdens ende! Jeg har aldri vært der ute før, men fy søren så fint!

Å stå der på et nedslitt svaberg og se utover den norske skjærgården og kjenne solen prikke i kinnene og vite at det snart er på tide med en softis.. det er norsk sommer på sitt beste 🍦❤️

Og i morgen er det på´n igjen! Men hva skal vi gjøre?

Skal vi fiske krabber på brygga? Dra til trampolineparken? Bade? Kjøpe maling til huset? Ta en tur til Mølen? Ikke vet jeg, men jeg gleder meg allerede!

/ God sommær! ☀️

8 kommentarer
    1. Tommel opp for dette innlegget! Så viktig å tipse om aktiviteter man kan gjøre dersom man er hjemme i ferien – aktiviteter som ikke behøver å koste all verden. Fortsatt god sommer 🙂

    2. Imponerende og inspirerende at du klarer å glede deg over hverdagssommeren! Selv er jeg mannen i køen du beskrev i et tidligere innlegg her. Med unger på 4, 6 og 12 som ALDRI er enig om hva som er morsomt å gjøre, så kjenner jeg det koke rett som det er. Jeg får prøve å lese innlegget ditt på nytt ved frokostbordet i morgen og krysse fingrene for at jeg ikke ender opp kokt! 🙂

    3. Fantastisk! Beste ferien for barn er akkurat slike dager😊 Leve sakte og nyte spontaniteten.
      Og du beskriver det på en fin måte. Kortreist er enkelt, men best👌💞

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg