Hipp hurra for Brukt Friday!

Med mindre du har bodd under en stein en god stund, har du for lengst fått trøkka ned over ørene at det er Black Friday i dag. Black Week, Black November, Black luft, black vann, black meg i hue og ræva. Og på mandag er det Cyber Monday! Og så er det sikkert Horny Tuesday, Awesome Onsdag og Crazy Christmas Torsdag.

Derfor har jeg gått i nøyaktig motsatt retning. For i dag, på den store salgsdagen der halve kongeriket selges til «insanely crazy go fuck yourself»-lave priser, har jeg vært på en gjenbruksbutikk! Og vet du hva: Det ER jeg så glad for!

I år har søsknene mine og jeg blitt enige om å gi hverandre julegaver som enten er brukt, gratis eller hjemmelaget. Og det er et så utrolig morsomt konsept!

Istedenfor å blakke oss helt på hansker og gensere som muligens kanskje kan passe, og som uansett går inn i klesskap som allerede er fylt til randen, prøver vi noe nytt. Nemlig brukt!

Bedre for miljøet, bedre for lommeboka og utrolig moro. For det er ikke bare bare å finne brukte gaver som andre kan bli glad for. Men det gir en helt egen glede å gå langs radene i en gjenbruksbutikk og prøve å finne noe gammelt som kan gis nytt liv.

Først trodde jeg at det kom til å bli kjempevanskelig, men det er jo bare utrolig moro!

Til nå har jeg vært i 2 ulike butikker og funnet masse gøy. Jeg kan dessverre ikke vise bilder av hva jeg har kjøpt, men det er gull. Og istedenfor å brenne av 400 kroner på en genser som muligens passer, har jeg svidd av 5 kroner, 10 kroner og 0 kroner på bøker, pynt, bord(!) og mye mer.

Så det er mitt tips til deg i dag: Føkk Black Friday, hipp hurra for brukt friday!

P.S. Beklager banneord i teksten, men etter nyhetsbrev nummer 500 i innboksen, fikk jeg plutselig nok 😄✌️

10 kommentarer
    1. Så utrolig enig!! Det er helt ekstremt hvor denne dagen har tatt av. Og det er jo ikke bare Black friday nå heller, men Black month, Black week og Black weekend, og det kommer stadig flere.
      Jeg elsker å handle brukt! Du finner ofte så mange skatter, og det er godt for både pengeboka og samvittigheten.
      Det gir en helt annen glede å finne noen skatter som er brukt, som man kan gi nytt liv. Man kjenner på at det blir en annen mening og en annen verdi i det.
      Jeg tror det ligger latent i oss, og ville skape ting selv eller skape noe nytt av det vi allerede har (men det blir fort glemt bort når det er så lett å kjøpe noe nytt, og gleden der er umiddelbar, om enn kortvarig).
      Før i tiden kunne de jo ikke bare kjøpe nytt, de måtte fikse det de hadde,låne hos en nabo, bytte på ting o.l. Jeg tror rett og slett det ligger i genene våre å føle mestring og glede når vi gjør det på “den gode gamle måten”. Mestringen og gleden ved det blir mye mer langvarig enn noe annet.

      1. Jepp, helt enig – mestringen er en overraskende stor del av det. Føles som en seiere å klare å finne noe brukt/gratis som kan gi like mye eller mer glede enn kostbare gaver 😄 Blir en mix av nytt og brukt til familien i år, men neste år ønsker jeg å gi brukt til enda flere familiemedlemmer 😊

      1. Haha! Det er jo bare typisk 😂 Ikke jeg som styrer det, dessverre. Annonsedelen av bloggen styres av Egmont/blogg.no. Men det er jo alltid sånn: Hvis jeg skriver om at jeg har løpt en tur og føler meg kvikk og rask, så kommer det en annonse for Burger King under innlegget 😂

    2. Jeg kjøpte fire ting på Black Friday i år, alt sammen på Finn.no! Mens alle andre stresset rundt på kjøpesentre, kjørte jeg hjem til ulike folk for en utrolig billig og trivelig handel 😊 brukt er ofte like fint, bare veldig mye billigere 😁👍

      1. Kjøpte én ting på black friday faktisk, men det var en lisens til et pokerprogram jeg uansett skulle fornye. Er jo ikke imot tilbud generelt, men når det gåsestappes noe så grønnjævlig som det er blitt gjort i år og man vet at det er dårlig både for miljø, butikker og kunder som kjøper dritt de ikke trenger til kunstig lave priser, synes jeg hele greia har blitt en pest og en plage. Hilsen sur, gammel mann 😂

      1. Ja, hjemmelaget er jo kanskje det beste! Har fått mye godt fra søskenflokken det siste året og så sent som til frokost i dag, nøt vi ripsgelé som vi fikk av søsteren min og gubben til jul i fjor 😍👌

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg