Har satan forlatt oss..?

PMS-situasjonen i huset har tatt en dramatisk vending!

For hele denne uken har jeg sneket meg rundt som en tyv i natten. Ikke tatt til motverge, bare spilt rollen som pliktoppfyllende nikkedukke til fingerspissene.

Flytte sofaen? God idé.

Skru av utekrana? Jeg tar det!

Støvsuge stua, vaske doen, lage middag? Absolutt!

Alt for deg, kjære.

Og i mitt stille sinn har jeg tenkt: Flink Peter, bare nikk og smil. Vekk ikke haien som sover.

For jeg har sjekket kalenderen og ifølge mine beregninger er vi midt i helvetesuka. Du vet, den ene uka i måneden der den søte lille pusen, blir til en illsint tiger som noen har tråkket på poten.

PMS = Pus er Muligens Satan

Og jeg vil nødig bli spist, kokt eller grillet, så i snart en uke nå har jeg gjort like mye motstand som et helt vanlig gulvteppe. Bare strøket kamelen medhårs.

Men dagene tikket av sted. Ingen tiger å se.

En dag, to dager, tre dag, firr. Ingen sultne smatt fra tigerens stirr.

Christina har riktignok snakket om at hun føler seg tipp topp for tiden, og at mer søvn og mindre sukker ser ut til å gjøre mirakler for formen, men dette?

Lusker det en veldig storm i kulissene eller kan det har skjedd noe mirakuløst? Kan tigeren ha løpt gjennom parken uten at noen mistet hodet?

Så skjedde det.

I går.

Christina kom ut på kjøkkenet mens jeg sto og lagde kaffe. Hun så på meg. Satt blikket i meg og ble stående der. Først ble jeg veldig forvirret og en anelse redd.

– “Hva er det?” spurte jeg og grep etter en stekepanne å forsvare meg med.

– “Nei altså.. Har du merket noe med meg siste uken?”

– “Hva da?” spurte jeg, enda mer forvirret.

– “Nei, PMS da.”

– “Hmm, nei egentlig ikke”, svarte jeg og fryktet at jeg hadde tråkket rett i bjørnefella. Jeg rykket stadig nærmere stekepannen, jeg går ikke ned uten en kamp.

– “Nei, fordi.. ja.. jeg har liksom fått mensen.”

En kopp gikk i bakken. Fingrene mine skjøt ut som beina under Bambi på isen og øynene spratt opp så voldsomt at panna slo rynker helt til bakhodet.

INGEN PMS?!?!

Det massive jubelbrølet som fulgte, var så voldsomt at trykkbølgen blåste ut telys hele veien til Sør-Latvia.

Satan har forlatt oss! Hitler er død! Det kommer ingen tiger i kveld!

Så nå blir trikset å skrive ned hver minste lille ting vi gjorde i forrige måned, og gjøre alt NØYAKTIG likt i måneden som kommer.

For hvis vi på mirakuløst vis har ramlet over en kur for PMS, er jeg villig til å strekke meg langt for å holde på det.

Spise den samme maten, gå med de samme klærne og si de samme tingene i måned etter måned helt til overgangsalderen kommer snikende 😆✌️

/ Hæppy helg! 🎉🇳🇴

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg