Hærri Påttah!

Denne uka kunne vi endelig slå fast hvem som har flydd rundt og laget et helvete på Galtvort i det siste, og dermed også lukke permene på den andre boka i Harry Potter-serien.

Og jeg må bare få si det: De bøkene er så fantastisk bra!

Jeg elsker å ligge på sengekanten og leve meg inn i den magiske trollmannsverdenen sammen med Harry, Ronny og Hermine.

Jeg har jo lest bøkene før, men det er mange år siden, og det er noe helt annet å lese dem med et over-entusiastisk barn på armen. Jeg leser og forklarer, han holder pusten og følger nøye med. Og vi storkoser oss!

Jeg er så glad for at jeg fikk anbefalt de illustrerte versjonene av bøkene, som inneholder mange fantastiske illustrasjoner som barna kan kose seg med underveis. Det er jo mye tekst tross alt, og da hjelper det å ha noen spennende tegninger som øynene kan hvile seg på mens pappa leser i vei.

Etter at skurken ble fakket og dagen reddet tidligere denne uka, har vi nå endelig begynt på bok nummer tre og 50 sider uti tror jeg dette blir den beste til nå. Og det beste av alt: Jeg har jo lest alt før, men husker ikke en pøkk! Dermed får jeg gleden av å oppleve alt på nytt sammen med en læregutt, og jeg digger det.

Ikke sånn som man «liker» Fantorangen fordi barna synes det er så gøy, men egentlig synes man det er helt sløvt selv, nei jeg virkelig digger det. Heier på Harry, ler av Fred og Frank, har lyst til å gi Malfang buksevann, synes litt synd på Nilus og hater Dumlingene med renter.

Og alle som noensinne har vært hektet på en god bok, vet hvor mye glede det er i å kunne glede seg til å lese på sengekanten. Nesten så man ønsker å legge seg tidligere, bare for å få mer tid sammen med boka. Og sånn har jeg det nå. Prøver å få barna i seng en time før leggetid, bare for å få mer lesetid. Da er du gira.

Kanskje litt for gira til voksen mann å være, men jeg er bare så utrolig spent på hva som venter på neste side og jeg elsker kvalitetstiden det gir en sliten småbarnsfar. Med en av de to beste i verden i armkroken og goood tid til å bare være sammen.

Bare oss to.

Og Harry.

/ Wingardium leviosa! 🧙‍♂️

12 kommentarer
    1. Heisann!
      Hvilken Harry Potter serie er det du leser fra.
      Tror du det vil passe til en gutt på 6 år.
      God helg og Godt nyttår.

    2. Nettopp begynt på bøkene selv i lydformat. Er i midten av andre boka og virkelig ELSKER dem! Forsøker å få min 10-årige datter over på denne HP-greia, men hun er null interessert ;-/
      Har jo sett filmene et flertall ganger, men besøkene gir så mye tanker og ekstramateriale at man blir helt lyrisk.

    3. Gleeeeder meg til å lese bøkene sammen med størstemann om et år eller to! Kanskje vi skal kjøpe de illustrerte vi også. Så fine! Heldigvis er gutta mine halvt engelsk, for jeg tror ikke jeg hadde klart å lese bøkene på norsk 😂🙈

      1. Ja fy søren, de MÅ dere kjøpe. Helt fantastiske!
        Å lese dem på norsk, er derimot litt kleint ja. Klarer ikke å ta de norske navnene på alvor 😂

    4. Her fikk sønnen på snart 8 den første illustrerte boka til jul og vi er godt i gang💪
      Frøkna (5) hang seg på, og brått var vi også i rutinen!!❤️🧙

      Da var det lett valg å bytte noen mindre spennende julegaver til bok 2, så vi har liggende klart😅

      Har som deg lest alle fra før for en generasjon siden, så gøy å hive seg på ny bølge og oppleve magien på ny med barna!!😁

    5. Ikke legge for mye hat på Dumlingene nå da, de bodde jo tross alt med en malacrux, og alle blir jo i dårlig humør av å ha de tett på seg 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg