Gullbryllup i Spania! 🇪🇸

Fra 10 til 30 grader, plutselig var man i Spania! Jeg vet at det høres utrolig kvalmt ut, men vit at det er litt søtt også.

For i mai feiret mamma og pappa gullbryllup, altså 50-årsbryllupsdag(!), og det eneste de ønsket seg til den store dagen var å samle alle barn og barnebarn i feriehuset i Spania i høstferien ❤️

Som sagt så gjort og nå er hele klanen samlet her i vår vakre lille krok av den spanske solkysten (med unntak av to flittige studenter).

Jeg må innrømme at jeg synes det er utrolig rart å kunne dra fra 10 grader og pissregn, til 30 grader og kokvarmt her nede. Det er liksom bare 4 timer med fly, så er man plutselig på en helt annen planet.

Å være på tur med familien min, er for øvrig en reise i seg selv.

For selv om det er koselig å være på tur med bare Christina og barna, så er det noe helt eget å være hele reisefølget på 17 små og store samlet. Det er som Home Alone. Du vet den scenen der han politimannen kommer innom for å sjekke stå og hele huset står på hodet? Folk overalt som løper og roper, og det er folk på kjøkkenet, loftet, i tak og vegger? Sånn er det.

Sånn er det alltid når hele familien min er samlet. Det er samtaler som går på kryss og tvers, det er kaos, det er noen her, noen der og et lydnivå som ikke ligner grisen. Og jeg digger det.

I kveld kommer nok lydnivået til å nå nye høyder, for i kveld skal vi på mamma og pappas favoritt-restaurant, på et staselig hotell som ligger midt uti bushen, og der skal vi ferie jubilantene med brask og bram.

I en stund som denne, kommer jeg ikke unna at jeg er litt stolt av dem også. I en tidsalder der mange går fra hverandre og skilsmissestatistikken er gjennom taket, har de stått sammen i tykt og tynt. Gjennom regnværsdager og storm, gjennom 4 barn og 50 år med ring på fingeren, har de stått fjellstøtt hele veien, og vært ledestjerner for flokken sin.

Alltid rause, gavmilde og fulle av kjærlighet. Aldri et nei å finne, bare løsningsorientert optimisme. Foreldre og besteforeldre som tatt ut av læreboka, og to trygge bautaer vi kan vende oss til for alt. Og i kveld skal de feires.

Verdens beste foreldre, og deres flokk med høylytte apekatter 😄❤️

// 50 år 💍❤️

4 kommentarer
    1. Så hyggelig! Ønsker dere en flott ferie (borte fra kjedelig høstvær – heldiggriser 🙂 Gratulerer til jubilantene!

    2. Hei. Jeg har startet en spleis for min sønn som akkurat fikk påvist epilepsi, vi bor i en gammel leilighet der dørene har råtnet opp og det ikke er håndtak på. Disse dørene må vi få byttet ut snarest da jeg ikke kommer meg inn på rommene visst han skulle få et anfall og bli bevisstløs foran døren sånn at den lukker seg. Det kom på 15.100 kroner noe som er mer enn hva jeg tjener på en måned som lærling. Håper noen snille sjeler der ute ser behovet og bekymringene vi har for dette problemet. Gjerne ta en titt og gi et bidrag om du føler for det:) spleis.no/dører

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg