Genialt sovetriks!

Jeg trodde jeg hadde sett alt, men denne uken dukket det opp et genialt triks for trøtte småbarnsforeldre som jeg aldri har sett før.

Hvorfor har ingen tenkt på dette før???

(bilde: Neat Dad/Facebook)

 

For vi har jo alle vært der. Det er helg og du er helt kjørt. Det har vært en tøff uke med våkenetter, lange arbeidsdager, våkenetter og fullt kjør fra mårra til kveld.

Sjefen på jobben har vært like tøff og kjip som sjefene hjemme. Kanskje har det vært litt barnehagevirus og sykdom og oppkast og hælvete i tillegg, bare for å gjøre det ekstra deilig.

Så nå MÅ du ha helg. Men lørdag kommer og du er fortsatt trøtt som en rumpepinne. Det er helt utenkelig å komme seg gjennom dagen uten en liten cowboystrekk, men du har barn. Kanskje til og med to eller tre av dem.

For dem betyr jo helgen bare én ting: Raveparty og energioverskudd fra morgen til kveld. Så fort du lukker øynene, er det noen der for å dra øyelokkene opp igjen. Du er rådvill, du er trøtt, du er desperat.

Det er da dette trikset kommer inn:

(bilde: Neat Dad/Facebook)

 

8 år som småbarnsfar og dette har aldri falt meg inn?? Ja ja, nå vet jeg i hvert fall hva vi skal gjøre i dag 😉

/ Kom a unger, nå skal vi leke «Sovende pappa»! 😂

6 kommentarer
    1. Et annet tips, gi barna vannmaling eller smink og en malerkost. Be dem om å male deg på ryggen. Di koser seg og du koser deg/sover 😁

    2. Tror det handler om å ha evnen til å sovne på forskjellige steder og med ulik komfort. Min far har og hadde alltid en utrolig evne til å sovne kjapt, og på mange artige steder. Favoritten er nok strak ut på gulvet imens han bygde duplo med oss, evt når han hadde høytlesning for oss. Da fikk han en albue i siden når det plutselig ble stille 🤣 du må bare finne deg noen fine plasser du kan kveile deg sammen og få noen minutters blund. PS- har hørt at badekaret også er deilig .

    3. Gjorde jeg og stadig vekk 😂😅 artig når jeg hadde gitt feil tusjer en gang og vi var i svømmehallen neste dag 👏 glemte alt etter powernap’n og hadde ikke en gang sjekket baksiden.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg