Gammel hund lærer nye triks

Jeg trodde helt ærlig at jeg var blitt altfor gammel til å lære noe fra barnebøker. Spesielt fra en slitt gammel barnebok om vær og vind.

Viser seg derimot at slitte, gamle barnebøker er langt mer lærerike enn først antatt. Asså, har jeg glemt alt jeg lærte på skolen?? Jeg kan jo ikke noe av dette!

Og det er ikke snakk om avansert kvantefysikk heller, men ganske grunnleggende kunnskaper om været. Ting man lærer på barneskolen.

Hvorfor regner det?

Hvorfor lyner det?

Hvorfor er skyene røde om kvelden?

Alle disse tingene jeg trodde jeg visste, plutselig vet jeg det faktisk også. Og hele tiden må jeg late som at dette er ting jeg leser med største selvfølgelighet, for jeg kan jo selvfølgelig ikke avsløre akkurat hvor kunnskapsløs jeg egentlig er.

Den bløffen holder jeg tett til brystet helt til noen trenger leksehjelp i 3.klasse, da kommer nok det lynraske hurtigtoget til en effektiv bråstopp 😆

6 kommentarer
    1. *haha* Å speilbilde akkurat dette bildet var kanskje ikke så lurt – eller var det med hensikt? ;o) Bøker er tingen vet du – kjør på med det!

      1. Nye innlegg dukker ikke lenger opp på bloglovin. Det gjelde både din blogg og konatil… Veldig kjedelig, men kanskje det kan fikses?

    2. Men assa.. kan du sende meg en kopi av den boka? 😂 Det har blitt en del googling i skjul her for å svare smart og riktig og med største selvfølgelighet på leksene. Barn i 3.klasse og 9.klasse 🙃

    3. Vitensenteret Du Verden i Porsgrunn er verdt et besøk. De har en fantastisk vind- og torden-simulator pluss mye annet moro for store og små. Får ved besøk også rabattkort til Foldvik eller Høyt og Lavt. Vinn vinn!

    4. Her en dag fikk jeg en leksjon fra femåringen i hus om hvordan se forskjellen på guttemaur og jentemaur. Han hadde også lært hva slags jobber de ulike maurene i maurtua har. Mamman lærte noe nytt, så blir spennende når han begynner på skola om et år 😂❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg